Могућности и домети примене катихетичког облика разговора у верској настави
2022
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Дијалошка метода познаје различите облике разговора. Међутим, они су диспропорционално заступљени. Катихетички облик разговора представља се као архаичан метод карактеристичан за средњовековни схоластички приступ у верским школама, али толико анахрон да се у савременој настави појављује у обиму статистичке грешке. Многи аутори неповољно се изражавају према катихетичком облику разговора, али без већег удубљивања у могућности која ова метода може да донесе. У раду се излажу све наставне теме верске наставе у основној школи ради класификације. Уочава се да је најприродније користити монолошку методу приликом обраде новог градива. Али пажњу бисмо усмерили нарочито на оне теме које би се сасвим успешно реализовале користећи катихетички облик разговора, можда не током целог часа, али свакако приликом проверавања знања. Тако бисмо обогатили методички приступ и учинили наставу разноврснијом.
The dialogue method implies different forms of conversation. Nonetheless, these forms are represented disproportionately. The catechetical form of conversation is viewed as an archaic method typical of the medieval scholastic approach in religious schools, and so anachronistic that in modern teaching it appears so rarely to be considered a statistical error. Many authors have an unfavorable attitude towards the catechetical form of conversation, though without much dwelling on the possibilities that this method can offer. For the purpose of classification, the paper presents all teaching topics of religious education in primary school. It has been observed that the monologue method appears to be most natural method when teaching new content. However, we would like to focus our attention on those topics that would be quite successfully taught using the catechetical form of conversation, perhaps not during the whole class, but certainly when testing knowledge. In this manner, we would en...rich the methodological approach and make teaching more diverse.
Ključne reči:
верска настава / наставне методе / катихетички облик разговора / teaching methods / religious instruction / catechetical form of conversationIzvor:
Иновације у настави - часопис за савремену наставу, 2022, 35, 1, 132-143Izdavač:
- Универзитет у Београду - Учитељски факултет, Београд
Institucija/grupa
Православни богословски факултет / Faculty of Orthodox TheologyTY - JOUR AU - Милин, Сава PY - 2022 UR - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/285 AB - Дијалошка метода познаје различите облике разговора. Међутим, они су диспропорционално заступљени. Катихетички облик разговора представља се као архаичан метод карактеристичан за средњовековни схоластички приступ у верским школама, али толико анахрон да се у савременој настави појављује у обиму статистичке грешке. Многи аутори неповољно се изражавају према катихетичком облику разговора, али без већег удубљивања у могућности која ова метода може да донесе. У раду се излажу све наставне теме верске наставе у основној школи ради класификације. Уочава се да је најприродније користити монолошку методу приликом обраде новог градива. Али пажњу бисмо усмерили нарочито на оне теме које би се сасвим успешно реализовале користећи катихетички облик разговора, можда не током целог часа, али свакако приликом проверавања знања. Тако бисмо обогатили методички приступ и учинили наставу разноврснијом. AB - The dialogue method implies different forms of conversation. Nonetheless, these forms are represented disproportionately. The catechetical form of conversation is viewed as an archaic method typical of the medieval scholastic approach in religious schools, and so anachronistic that in modern teaching it appears so rarely to be considered a statistical error. Many authors have an unfavorable attitude towards the catechetical form of conversation, though without much dwelling on the possibilities that this method can offer. For the purpose of classification, the paper presents all teaching topics of religious education in primary school. It has been observed that the monologue method appears to be most natural method when teaching new content. However, we would like to focus our attention on those topics that would be quite successfully taught using the catechetical form of conversation, perhaps not during the whole class, but certainly when testing knowledge. In this manner, we would enrich the methodological approach and make teaching more diverse. PB - Универзитет у Београду - Учитељски факултет, Београд T2 - Иновације у настави - часопис за савремену наставу T1 - Могућности и домети примене катихетичког облика разговора у верској настави EP - 143 IS - 1 SP - 132 VL - 35 DO - 10.5937/inovacije2201132M UR - conv_119 ER -
@article{ author = "Милин, Сава", year = "2022", abstract = "Дијалошка метода познаје различите облике разговора. Међутим, они су диспропорционално заступљени. Катихетички облик разговора представља се као архаичан метод карактеристичан за средњовековни схоластички приступ у верским школама, али толико анахрон да се у савременој настави појављује у обиму статистичке грешке. Многи аутори неповољно се изражавају према катихетичком облику разговора, али без већег удубљивања у могућности која ова метода може да донесе. У раду се излажу све наставне теме верске наставе у основној школи ради класификације. Уочава се да је најприродније користити монолошку методу приликом обраде новог градива. Али пажњу бисмо усмерили нарочито на оне теме које би се сасвим успешно реализовале користећи катихетички облик разговора, можда не током целог часа, али свакако приликом проверавања знања. Тако бисмо обогатили методички приступ и учинили наставу разноврснијом., The dialogue method implies different forms of conversation. Nonetheless, these forms are represented disproportionately. The catechetical form of conversation is viewed as an archaic method typical of the medieval scholastic approach in religious schools, and so anachronistic that in modern teaching it appears so rarely to be considered a statistical error. Many authors have an unfavorable attitude towards the catechetical form of conversation, though without much dwelling on the possibilities that this method can offer. For the purpose of classification, the paper presents all teaching topics of religious education in primary school. It has been observed that the monologue method appears to be most natural method when teaching new content. However, we would like to focus our attention on those topics that would be quite successfully taught using the catechetical form of conversation, perhaps not during the whole class, but certainly when testing knowledge. In this manner, we would enrich the methodological approach and make teaching more diverse.", publisher = "Универзитет у Београду - Учитељски факултет, Београд", journal = "Иновације у настави - часопис за савремену наставу", title = "Могућности и домети примене катихетичког облика разговора у верској настави", pages = "143-132", number = "1", volume = "35", doi = "10.5937/inovacije2201132M", url = "conv_119" }
Милин, С.. (2022). Могућности и домети примене катихетичког облика разговора у верској настави. in Иновације у настави - часопис за савремену наставу Универзитет у Београду - Учитељски факултет, Београд., 35(1), 132-143. https://doi.org/10.5937/inovacije2201132M conv_119
Милин С. Могућности и домети примене катихетичког облика разговора у верској настави. in Иновације у настави - часопис за савремену наставу. 2022;35(1):132-143. doi:10.5937/inovacije2201132M conv_119 .
Милин, Сава, "Могућности и домети примене катихетичког облика разговора у верској настави" in Иновације у настави - часопис за савремену наставу, 35, no. 1 (2022):132-143, https://doi.org/10.5937/inovacije2201132M ., conv_119 .