Приказ основних података о документу

Holy Myrrh: Liturgical and Canonical Consideration

dc.creatorМилошевић, Ненад С.sr
dc.date.accessioned2024-02-19T13:10:48Z
dc.date.available2024-02-19T13:10:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0497-2597
dc.identifier.urihttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/276
dc.description.abstractУ раду је изложен богословско-историјски преглед припреме и освећења светога Мира. У оквиру овог истраживања издвојена су три момента у вези са назначеном темом. Први момент се односи на објашњење светотајинског и богословског смисла и значаја светога Мира. Тим поводом су консултовани релевантни литургијски извори и сведочанства светих отаца литургичара који су посвећени улози светога Мира у освећењу човека, пре свега у тајни миропомазања. Други момент тиче се целокупног историјског развоја чина припреме и освећења Мира. Еклисиолошки аспект светога Мира је коначно трећи момент на који рад указује. Следствено, изложена је проблематика савршитеља освећења Мира у Православној Цркви још од најранијег времена, па све до савремених сложених међуправославних односа. Рад доноси један еклисиолошки аспект припреме, освећења и улоге светога Мира у светотајинском животу хришћана, који се креће средњим путем између два опречна става, изложених у питању: да ли Миро треба да освећује Константинопољски патријарх или сваки предстојатељ помесне Цркве?sr
dc.description.abstractSanctification of the holy myrrh must be observed within the sacred mystery of chrismation, even though the historical development led to the preparation and sanctification of the holy Myrrh being done not before the mystery of Chrismation. The Apostles gave the Holy Spirit to the newly baptised by laying of the hands, while the Church later established the holy myrrh as the seal of the gift of the Holy Spirit instead of the laying of the hands. These differences in the complex historical development of the sacrament of chrismation are not essential and they do not disturb the theological meaning of the mystery. At the time when the presbyter became the head of separated eucharistic community, the Church established that only the bishop had the right to consecrate the myrrh, which he distributed to his subordinate presbyters, who anointed the newly baptized with it and until day this sacred mystery has remained indirectly connected with the bishop The right and obligation of the bishops to sanctify the myrrh was later transferred to primates of local churches, as expression of unity, while some local churches, take holy myrrh from the Patriarchate of Constantinople.en
dc.publisherПравославље, Београдsr
dc.rightsopenAccess
dc.sourceТеолошки погледиsr
dc.subjectосвећење Мира
dc.subjectмиропомазање
dc.subjectапостолско прејемство
dc.subjectјединство Цркве
dc.subjectаутокефалија
dc.subjectsanctification of the myrrh
dc.subjectchrismation
dc.subjectapostolic succession
dc.subjectunity of the Church
dc.subjectautocephaly
dc.titleСвето Миро - литургичко–канонско разматрањеsr
dc.titleHoly Myrrh: Liturgical and Canonical Considerationen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage21
dc.citation.issue1
dc.citation.other55(1): 9-21
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage9
dc.citation.volume55
dc.identifier.doi10.46825/tv/2022-1-009-021
dc.identifier.fulltexthttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/bitstream/id/132/273.pdf
dc.identifier.rcubconv_5060
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу