Свето Миро - литургичко–канонско разматрање
Holy Myrrh: Liturgical and Canonical Consideration
Апстракт
У раду је изложен богословско-историјски преглед припреме и освећења светога Мира. У оквиру овог истраживања издвојена су три момента у вези са назначеном темом. Први момент се односи на објашњење светотајинског и богословског смисла и значаја светога Мира. Тим поводом су консултовани релевантни литургијски извори и сведочанства светих отаца литургичара који су посвећени улози светога Мира у освећењу човека, пре свега у тајни миропомазања. Други момент тиче се целокупног историјског развоја чина припреме и освећења Мира. Еклисиолошки аспект светога Мира је коначно трећи момент на који рад указује. Следствено, изложена је проблематика савршитеља освећења Мира у Православној Цркви још од најранијег времена, па све до савремених сложених међуправославних односа. Рад доноси један еклисиолошки аспект припреме, освећења и улоге светога Мира у светотајинском животу хришћана, који се креће средњим путем између два опречна става, изложених у питању: да ли Миро треба да освећује Константинопољск...и патријарх или сваки предстојатељ помесне Цркве?
Sanctification of the holy myrrh must be observed within the sacred mystery of chrismation, even though the historical development led to the preparation and sanctification of the holy Myrrh being done not before the mystery of Chrismation. The Apostles gave the Holy Spirit to the newly baptised by laying of the hands, while the Church later established the holy myrrh as the seal of the gift of the Holy Spirit instead of the laying of the hands. These differences in the complex historical development of the sacrament of chrismation are not essential and they do not disturb the theological meaning of the mystery. At the time when the presbyter became the head of separated eucharistic community, the Church established that only the bishop had the right to consecrate the myrrh, which he distributed to his subordinate presbyters, who anointed the newly baptized with it and until day this sacred mystery has remained indirectly connected with the bishop The right and obligation of the bishop...s to sanctify the myrrh was later transferred to primates of local churches, as expression of unity, while some local churches, take holy myrrh from the Patriarchate of Constantinople.
Кључне речи:
освећење Мира / миропомазање / апостолско прејемство / јединство Цркве / аутокефалија / sanctification of the myrrh / chrismation / apostolic succession / unity of the Church / autocephalyИзвор:
Теолошки погледи, 2022, 55, 1, 9-21Издавач:
- Православље, Београд
Институција/група
Православни богословски факултет / Faculty of Orthodox TheologyTY - JOUR AU - Милошевић, Ненад С. PY - 2022 UR - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/276 AB - У раду је изложен богословско-историјски преглед припреме и освећења светога Мира. У оквиру овог истраживања издвојена су три момента у вези са назначеном темом. Први момент се односи на објашњење светотајинског и богословског смисла и значаја светога Мира. Тим поводом су консултовани релевантни литургијски извори и сведочанства светих отаца литургичара који су посвећени улози светога Мира у освећењу човека, пре свега у тајни миропомазања. Други момент тиче се целокупног историјског развоја чина припреме и освећења Мира. Еклисиолошки аспект светога Мира је коначно трећи момент на који рад указује. Следствено, изложена је проблематика савршитеља освећења Мира у Православној Цркви још од најранијег времена, па све до савремених сложених међуправославних односа. Рад доноси један еклисиолошки аспект припреме, освећења и улоге светога Мира у светотајинском животу хришћана, који се креће средњим путем између два опречна става, изложених у питању: да ли Миро треба да освећује Константинопољски патријарх или сваки предстојатељ помесне Цркве? AB - Sanctification of the holy myrrh must be observed within the sacred mystery of chrismation, even though the historical development led to the preparation and sanctification of the holy Myrrh being done not before the mystery of Chrismation. The Apostles gave the Holy Spirit to the newly baptised by laying of the hands, while the Church later established the holy myrrh as the seal of the gift of the Holy Spirit instead of the laying of the hands. These differences in the complex historical development of the sacrament of chrismation are not essential and they do not disturb the theological meaning of the mystery. At the time when the presbyter became the head of separated eucharistic community, the Church established that only the bishop had the right to consecrate the myrrh, which he distributed to his subordinate presbyters, who anointed the newly baptized with it and until day this sacred mystery has remained indirectly connected with the bishop The right and obligation of the bishops to sanctify the myrrh was later transferred to primates of local churches, as expression of unity, while some local churches, take holy myrrh from the Patriarchate of Constantinople. PB - Православље, Београд T2 - Теолошки погледи T1 - Свето Миро - литургичко–канонско разматрање T1 - Holy Myrrh: Liturgical and Canonical Consideration EP - 21 IS - 1 SP - 9 VL - 55 DO - 10.46825/tv/2022-1-009-021 UR - conv_5060 ER -
@article{ author = "Милошевић, Ненад С.", year = "2022", abstract = "У раду је изложен богословско-историјски преглед припреме и освећења светога Мира. У оквиру овог истраживања издвојена су три момента у вези са назначеном темом. Први момент се односи на објашњење светотајинског и богословског смисла и значаја светога Мира. Тим поводом су консултовани релевантни литургијски извори и сведочанства светих отаца литургичара који су посвећени улози светога Мира у освећењу човека, пре свега у тајни миропомазања. Други момент тиче се целокупног историјског развоја чина припреме и освећења Мира. Еклисиолошки аспект светога Мира је коначно трећи момент на који рад указује. Следствено, изложена је проблематика савршитеља освећења Мира у Православној Цркви још од најранијег времена, па све до савремених сложених међуправославних односа. Рад доноси један еклисиолошки аспект припреме, освећења и улоге светога Мира у светотајинском животу хришћана, који се креће средњим путем између два опречна става, изложених у питању: да ли Миро треба да освећује Константинопољски патријарх или сваки предстојатељ помесне Цркве?, Sanctification of the holy myrrh must be observed within the sacred mystery of chrismation, even though the historical development led to the preparation and sanctification of the holy Myrrh being done not before the mystery of Chrismation. The Apostles gave the Holy Spirit to the newly baptised by laying of the hands, while the Church later established the holy myrrh as the seal of the gift of the Holy Spirit instead of the laying of the hands. These differences in the complex historical development of the sacrament of chrismation are not essential and they do not disturb the theological meaning of the mystery. At the time when the presbyter became the head of separated eucharistic community, the Church established that only the bishop had the right to consecrate the myrrh, which he distributed to his subordinate presbyters, who anointed the newly baptized with it and until day this sacred mystery has remained indirectly connected with the bishop The right and obligation of the bishops to sanctify the myrrh was later transferred to primates of local churches, as expression of unity, while some local churches, take holy myrrh from the Patriarchate of Constantinople.", publisher = "Православље, Београд", journal = "Теолошки погледи", title = "Свето Миро - литургичко–канонско разматрање, Holy Myrrh: Liturgical and Canonical Consideration", pages = "21-9", number = "1", volume = "55", doi = "10.46825/tv/2022-1-009-021", url = "conv_5060" }
Милошевић, Н. С.. (2022). Свето Миро - литургичко–канонско разматрање. in Теолошки погледи Православље, Београд., 55(1), 9-21. https://doi.org/10.46825/tv/2022-1-009-021 conv_5060
Милошевић НС. Свето Миро - литургичко–канонско разматрање. in Теолошки погледи. 2022;55(1):9-21. doi:10.46825/tv/2022-1-009-021 conv_5060 .
Милошевић, Ненад С., "Свето Миро - литургичко–канонско разматрање" in Теолошки погледи, 55, no. 1 (2022):9-21, https://doi.org/10.46825/tv/2022-1-009-021 ., conv_5060 .