Рецепција руске религијске философије у делима архимандрита др Јустина Поповића
Апстракт
Рад представља истраживање утицаја руске религијске философије на духовно и теолошко-философско дело архимандрита Јустина Поповића. У њему се показује како је рецепција руске религијске философије, од стране оца Јустина надодређена покретом неопатристичке синтезе православља у XX веку. А то обавезује на увид у односе руске философије и руске теологије у корпусу списа оца Јустина. Изводи се закључак да дело Јустина Поповића представља неопатристички и, самим тим. критички пријем идеја руске религијске философије. Открива се како руска религијска философија и сама представља израз посебне врсте неопатристичке синтезе у кључу философских начина мишљења. Тиме се показује како су ти односи - између отаца и учитеља Цркве и руских религијских философа - далеко сложенији него што происходи из здраворазумске представе о њима. Додуше уједно се појма да отац Јустин задржавајући извесну конгенијалност, стаје критички трезвен према философији руског 'Сребрног века'. Он гради црквено утемељенији пра...вац мишљења који, заправо, представка самосвојну синтезу два главна теолошко-философска тока Русије, што их у XX веку представљају, с једне стране, отац В. Зењковски и, с друге, отац Г. Флоровски. Рад документовано сугерише да је утицај руске духовности, укључујући и руску религијску философију, значајан за формирање мисленог идентитета оца Јустина.
Кључне речи:
руска религијска философија / архимандрит Јустин ПоповићИзвор:
Богословље, 2006, 65, 1-2, 63-90Издавач:
- Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд
Институција/група
Православни богословски факултет / Faculty of Orthodox TheologyTY - JOUR AU - Лубардић, Богдан PY - 2006 UR - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/26 AB - Рад представља истраживање утицаја руске религијске философије на духовно и теолошко-философско дело архимандрита Јустина Поповића. У њему се показује како је рецепција руске религијске философије, од стране оца Јустина надодређена покретом неопатристичке синтезе православља у XX веку. А то обавезује на увид у односе руске философије и руске теологије у корпусу списа оца Јустина. Изводи се закључак да дело Јустина Поповића представља неопатристички и, самим тим. критички пријем идеја руске религијске философије. Открива се како руска религијска философија и сама представља израз посебне врсте неопатристичке синтезе у кључу философских начина мишљења. Тиме се показује како су ти односи - између отаца и учитеља Цркве и руских религијских философа - далеко сложенији него што происходи из здраворазумске представе о њима. Додуше уједно се појма да отац Јустин задржавајући извесну конгенијалност, стаје критички трезвен према философији руског 'Сребрног века'. Он гради црквено утемељенији правац мишљења који, заправо, представка самосвојну синтезу два главна теолошко-философска тока Русије, што их у XX веку представљају, с једне стране, отац В. Зењковски и, с друге, отац Г. Флоровски. Рад документовано сугерише да је утицај руске духовности, укључујући и руску религијску философију, значајан за формирање мисленог идентитета оца Јустина. PB - Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд T2 - Богословље T1 - Рецепција руске религијске философије у делима архимандрита др Јустина Поповића EP - 90 IS - 1-2 SP - 63 VL - 65 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_26 UR - conv_14 ER -
@article{ author = "Лубардић, Богдан", year = "2006", abstract = "Рад представља истраживање утицаја руске религијске философије на духовно и теолошко-философско дело архимандрита Јустина Поповића. У њему се показује како је рецепција руске религијске философије, од стране оца Јустина надодређена покретом неопатристичке синтезе православља у XX веку. А то обавезује на увид у односе руске философије и руске теологије у корпусу списа оца Јустина. Изводи се закључак да дело Јустина Поповића представља неопатристички и, самим тим. критички пријем идеја руске религијске философије. Открива се како руска религијска философија и сама представља израз посебне врсте неопатристичке синтезе у кључу философских начина мишљења. Тиме се показује како су ти односи - између отаца и учитеља Цркве и руских религијских философа - далеко сложенији него што происходи из здраворазумске представе о њима. Додуше уједно се појма да отац Јустин задржавајући извесну конгенијалност, стаје критички трезвен према философији руског 'Сребрног века'. Он гради црквено утемељенији правац мишљења који, заправо, представка самосвојну синтезу два главна теолошко-философска тока Русије, што их у XX веку представљају, с једне стране, отац В. Зењковски и, с друге, отац Г. Флоровски. Рад документовано сугерише да је утицај руске духовности, укључујући и руску религијску философију, значајан за формирање мисленог идентитета оца Јустина.", publisher = "Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд", journal = "Богословље", title = "Рецепција руске религијске философије у делима архимандрита др Јустина Поповића", pages = "90-63", number = "1-2", volume = "65", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_26, conv_14" }
Лубардић, Б.. (2006). Рецепција руске религијске философије у делима архимандрита др Јустина Поповића. in Богословље Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд., 65(1-2), 63-90. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_26
Лубардић Б. Рецепција руске религијске философије у делима архимандрита др Јустина Поповића. in Богословље. 2006;65(1-2):63-90. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_26 .
Лубардић, Богдан, "Рецепција руске религијске философије у делима архимандрита др Јустина Поповића" in Богословље, 65, no. 1-2 (2006):63-90, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_26 .