Личност и/или природа - осврт на Ларшеову критику митрополита Јована Зизијуласа
Person and/or Nature: Review of the Larche's Criticism of Metropolitan John Zizioulas
2015
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Ларше личност изједначава са индивидуом и ту леже корени његовог неразумевања Зизијуласа. Он не успева да схвати личност као име за однос, остајући тако у границама класичне схоластичке мисли. С друге стране, он природу схвата као неку врсту реално засебног и независног ентитета у коме личности партиципирају. Пошто Св. оци, на које Ларше стално апелује, на многим местима изричу тврдње које су у директној супротности са Ларшеовим мишљењем, он је принуђен да их тумачи натегнуто и ван контекста, износећи противречне тврдње, како смо на више места показали.
Larche equals person and individual, and there comes his misunderstanding of Zizioulas. He does not understand that person is a word for relation, and that way staying among the borders of classic scholastic thought. In the other hand, he understands the nature to be a realistic different entity in which persons participate. Because, the Fathers that Larche mentions in many places are directly opposite to Larches thought, he is forced to stretch his interpretation, and is forced to come up with contradictory statements, of many which we have shown.
Ključne reči:
Жан Клод Ларше / релациона онтологија / природа / православна теологија / персонализам / личност / Јован Зизијулас / Христо Јанарас / relational ontology / personalism / person / Orthodox theology / natureIzvor:
Саборност, 2015, 9, 57-81Izdavač:
- Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац
Institucija/grupa
Православни богословски факултет / Faculty of Orthodox TheologyTY - JOUR AU - Ђаковац, Александар PY - 2015 UR - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/140 AB - Ларше личност изједначава са индивидуом и ту леже корени његовог неразумевања Зизијуласа. Он не успева да схвати личност као име за однос, остајући тако у границама класичне схоластичке мисли. С друге стране, он природу схвата као неку врсту реално засебног и независног ентитета у коме личности партиципирају. Пошто Св. оци, на које Ларше стално апелује, на многим местима изричу тврдње које су у директној супротности са Ларшеовим мишљењем, он је принуђен да их тумачи натегнуто и ван контекста, износећи противречне тврдње, како смо на више места показали. AB - Larche equals person and individual, and there comes his misunderstanding of Zizioulas. He does not understand that person is a word for relation, and that way staying among the borders of classic scholastic thought. In the other hand, he understands the nature to be a realistic different entity in which persons participate. Because, the Fathers that Larche mentions in many places are directly opposite to Larches thought, he is forced to stretch his interpretation, and is forced to come up with contradictory statements, of many which we have shown. PB - Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац T2 - Саборност T1 - Личност и/или природа - осврт на Ларшеову критику митрополита Јована Зизијуласа T1 - Person and/or Nature: Review of the Larche's Criticism of Metropolitan John Zizioulas EP - 81 IS - 9 SP - 57 DO - 10.5937/sabornost9-9771 UR - conv_187 ER -
@article{ author = "Ђаковац, Александар", year = "2015", abstract = "Ларше личност изједначава са индивидуом и ту леже корени његовог неразумевања Зизијуласа. Он не успева да схвати личност као име за однос, остајући тако у границама класичне схоластичке мисли. С друге стране, он природу схвата као неку врсту реално засебног и независног ентитета у коме личности партиципирају. Пошто Св. оци, на које Ларше стално апелује, на многим местима изричу тврдње које су у директној супротности са Ларшеовим мишљењем, он је принуђен да их тумачи натегнуто и ван контекста, износећи противречне тврдње, како смо на више места показали., Larche equals person and individual, and there comes his misunderstanding of Zizioulas. He does not understand that person is a word for relation, and that way staying among the borders of classic scholastic thought. In the other hand, he understands the nature to be a realistic different entity in which persons participate. Because, the Fathers that Larche mentions in many places are directly opposite to Larches thought, he is forced to stretch his interpretation, and is forced to come up with contradictory statements, of many which we have shown.", publisher = "Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац", journal = "Саборност", title = "Личност и/или природа - осврт на Ларшеову критику митрополита Јована Зизијуласа, Person and/or Nature: Review of the Larche's Criticism of Metropolitan John Zizioulas", pages = "81-57", number = "9", doi = "10.5937/sabornost9-9771", url = "conv_187" }
Ђаковац, А.. (2015). Личност и/или природа - осврт на Ларшеову критику митрополита Јована Зизијуласа. in Саборност Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац.(9), 57-81. https://doi.org/10.5937/sabornost9-9771 conv_187
Ђаковац А. Личност и/или природа - осврт на Ларшеову критику митрополита Јована Зизијуласа. in Саборност. 2015;(9):57-81. doi:10.5937/sabornost9-9771 conv_187 .
Ђаковац, Александар, "Личност и/или природа - осврт на Ларшеову критику митрополита Јована Зизијуласа" in Саборност, no. 9 (2015):57-81, https://doi.org/10.5937/sabornost9-9771 ., conv_187 .