Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Liturgical Assumptions Dionysiu's Christology

dc.creatorПетровић, Предраг
dc.date.accessioned2024-02-19T12:57:30Z
dc.date.available2024-02-19T12:57:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1450-9148
dc.identifier.urihttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/121
dc.description.abstractДионисије говори о 'осуштаствљеним тајнама' Господњег човекољубља, а свети Максим Исповедник у својој схолији овај израз тумачи као догађаје везане за Господње Оваплоћење као што су глад, труд, ход по води, улазак кроз затворена врата, васкрсавање мртвих и слично. Издвојен из ширег контекста Максимовог богословља, овакав Дионисијев став би могао бити схваћен искључиво кроз раздељена историјска дејства Господње богочовечанске личности. Аутор, зато, анализира питање: да ли се Дионисијеве речи 'осуштаствљене тајне' тичу и нашег богослужбено-символичног постојања, или је овде искључиво реч о тајнама богочовечанске личности које су се појединачно десиле пре две хиљаде година? Закључује да нам Максимова богословска појашњења, дата на другим местима његових Схолија, дају за право да стварност која се крије иза Дионисијевог израза - осуштаствљене тајне, идентификујемо са тајноводственим христолошким начинима јерархијског постојања Цркве.sr
dc.description.abstractDionysius speaks of 'substantial secrets' of the Lord's benevolence, while Saint Maximus the Confessor, in his Scholia on substantial secrets, interprets as events related to the Lord's Incarnation such as hunger, hard work, walking on the water, entering through the shouted door, the resurrection of the dead, and the like. Separated from the broader context of St Maksimus' theology, the Dionisije's attitude could be understood only through the historically divided actions of the Lord's God-made-man personality. The author, therefore, analyzes the question whether the words of Dionysius substantial secret relate to our liturgically-symbolic existence, or does this explicitly come to the mysteries of the God-made-man personality that took place individually two thousand years ago? He concludes that the Maksimus' theological explanations, given elsewhere in his Sholia, entitle the right that reality, hidden behind the Dionisius' term 'substantial secrets', we identify it with mistagogically Christological ways of the hierarchical existance of the Church.en
dc.publisherЕпархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревацsr
dc.rightsopenAccess
dc.sourceСаборностsr
dc.subjectтајна Црквеsr
dc.subjectсвети Максим Исповедникsr
dc.subjectхристологијаsr
dc.subjectДионисије Ареопагитsr
dc.subjectбогослужбени символизамsr
dc.subjectthe mystery of the Churchen
dc.subjectSt Maximus the confessoren
dc.subjectliturgical symbolismen
dc.subjectdionysius the Areopagiteen
dc.subjectchristologyen
dc.titleБогослужбене претпоставке Дионисијеве христологијеsr
dc.titleLiturgical Assumptions Dionysiu's Christologyen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage57
dc.citation.issue7
dc.citation.other(7): 43-57
dc.citation.rankM53
dc.citation.spage43
dc.identifier.doi10.5937/sabornost7-5085
dc.identifier.fulltexthttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/bitstream/id/13/118.pdf
dc.identifier.rcubconv_181
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu