Анализа педагошко-образовног дискурса свештених канона Цркве - ерминевтичка контекстуализација канона
The Analysis of Pedagogical and Educational Discourse of the Holy Canons Hermeneutical Contextualization of Canons
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У овом раду желимо да нагласимо педагошко-образовну димензију канонског наслеђа Цркве. Канонско предање, као део свештеног предања Цркве, чува свест о светотајинским основама образовања. Вера, крштење, подвиг и литургија, као тачке ослонца хришћанске педагогије и васпитања, у овом раду су апострофирани као незаобилазни чиниоци ерминевтичке контекстуализације образовања модерног човека по лику Оваплоћенога Логоса - Исуса Христа.
In this paper we wish to point out pedagogical and educational dimensions of the canonical legacy of the Church. Canonical tradition, as a part of the holy tradition of the Church, maintains awareness of sacramental bases of education. The faith, baptism, asceticism and liturgy are the points of standfast of the Christian pedagogy and education. They are stressed as an inevitable parts of the hermeneutical contextualization of Christian pedagogy. The person of the incarnate Son of God is an initiator of process of education of the contemporary Christians in modern society, in the present like it was in our past.
Keywords:
васпитање / Свете тајне / свештени канони / саборно сведочење / покајање / подвиг / образовање / литургија / крштење / education / liturgy / canonical legacy / baptismSource:
Црквене студије, 2013, 10, 10, 401-415Publisher:
- Centar za crkvene studije, Niš
Collections
Institution/Community
Православни богословски факултет / Faculty of Orthodox TheologyTY - JOUR AU - Деврња, Зоран PY - 2013 UR - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/112 AB - У овом раду желимо да нагласимо педагошко-образовну димензију канонског наслеђа Цркве. Канонско предање, као део свештеног предања Цркве, чува свест о светотајинским основама образовања. Вера, крштење, подвиг и литургија, као тачке ослонца хришћанске педагогије и васпитања, у овом раду су апострофирани као незаобилазни чиниоци ерминевтичке контекстуализације образовања модерног човека по лику Оваплоћенога Логоса - Исуса Христа. AB - In this paper we wish to point out pedagogical and educational dimensions of the canonical legacy of the Church. Canonical tradition, as a part of the holy tradition of the Church, maintains awareness of sacramental bases of education. The faith, baptism, asceticism and liturgy are the points of standfast of the Christian pedagogy and education. They are stressed as an inevitable parts of the hermeneutical contextualization of Christian pedagogy. The person of the incarnate Son of God is an initiator of process of education of the contemporary Christians in modern society, in the present like it was in our past. PB - Centar za crkvene studije, Niš T2 - Црквене студије T1 - Анализа педагошко-образовног дискурса свештених канона Цркве - ерминевтичка контекстуализација канона T1 - The Analysis of Pedagogical and Educational Discourse of the Holy Canons Hermeneutical Contextualization of Canons EP - 415 IS - 10 SP - 401 VL - 10 UR - conv_288 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_112 ER -
@article{ author = "Деврња, Зоран", year = "2013", abstract = "У овом раду желимо да нагласимо педагошко-образовну димензију канонског наслеђа Цркве. Канонско предање, као део свештеног предања Цркве, чува свест о светотајинским основама образовања. Вера, крштење, подвиг и литургија, као тачке ослонца хришћанске педагогије и васпитања, у овом раду су апострофирани као незаобилазни чиниоци ерминевтичке контекстуализације образовања модерног човека по лику Оваплоћенога Логоса - Исуса Христа., In this paper we wish to point out pedagogical and educational dimensions of the canonical legacy of the Church. Canonical tradition, as a part of the holy tradition of the Church, maintains awareness of sacramental bases of education. The faith, baptism, asceticism and liturgy are the points of standfast of the Christian pedagogy and education. They are stressed as an inevitable parts of the hermeneutical contextualization of Christian pedagogy. The person of the incarnate Son of God is an initiator of process of education of the contemporary Christians in modern society, in the present like it was in our past.", publisher = "Centar za crkvene studije, Niš", journal = "Црквене студије", title = "Анализа педагошко-образовног дискурса свештених канона Цркве - ерминевтичка контекстуализација канона, The Analysis of Pedagogical and Educational Discourse of the Holy Canons Hermeneutical Contextualization of Canons", pages = "415-401", number = "10", volume = "10", url = "conv_288, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_112" }
Деврња, З.. (2013). Анализа педагошко-образовног дискурса свештених канона Цркве - ерминевтичка контекстуализација канона. in Црквене студије Centar za crkvene studije, Niš., 10(10), 401-415. conv_288
Деврња З. Анализа педагошко-образовног дискурса свештених канона Цркве - ерминевтичка контекстуализација канона. in Црквене студије. 2013;10(10):401-415. conv_288 .
Деврња, Зоран, "Анализа педагошко-образовног дискурса свештених канона Цркве - ерминевтичка контекстуализација канона" in Црквене студије, 10, no. 10 (2013):401-415, conv_288 .