Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Clericalism and Laicism: Two Extremes in the Understanding of the Church Service

dc.creatorКрстић, Зоранsr
dc.date.accessioned2024-02-19T12:53:37Z
dc.date.available2024-02-19T12:53:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1450-9148
dc.identifier.urihttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/77
dc.description.abstractАутор у раду анализира претераности у разумевању садржаја црквених служби које су се кроз историју најчешће манифестовале као клерикализам као један пол и лаицизам као његова супротност. Почињући од клерикализма указује се на различите облике које је он задобијао током историје, попут политичког, друштвеног и културалног клерикализма. Акценат у анализи аутор ставља на разматрање клерикализма у црквеној заједници видећи његове почетке и узроке у ткз. теорији о посвећењу која се на различите начине испољавала у црквеном животу Западне и Источне Цркве. Прва последица ове теорије је промена термина лаик у смислу члана народа Божијег у мирјанин у смислу онога који је од света. Друга последица је мања или већа пасивизација лаика у црквеном животу. Разрешење проблема аутор види у реактуализацији предањске еклисиологије која поистовећује службу и дарове Духа Светог те тако не раздваја институционалну од харизматске структуре Цркве. У последњем делу се разматрају последице лаицизмана црквени живот као реакције на претерани клерикализам.sr
dc.description.abstractAuthor in this paper discusses the exaggeration in understanding the content of church services that have historically often manifested as clericalism, as one sex, and laicism as its opposite. Starting from the clericalism one should point to different forms of which it had been winning throughout history, such as political, social and cultural clericalism. The emphasis in this analysis is that the author considers clericalism in the Church community by seeing its origins and causes of the so-called theory of sanctification, which is manifested in different ways in the Church life of the Western and Eastern Churches. The first consequence of this theory is the change of the term layman in terms of the member of God's people, by the layman in terms of the world. The second consequence is a lesser or greater passivity of the laity in Church life. He sees the resolution of issues in a revival of the traditional ecclesiology that identifies the service and the gifts of the Holy Spirit, and thus does no separate institutional structure of the charismatic Church. The last part deals with the consequences of laicism in the Church life as a reaction to the excessive clericalism.en
dc.publisherЕпархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац
dc.rightsopenAccess
dc.sourceСаборностsr
dc.subjectвоља Божијаsr
dc.subjectструктура Црквеsr
dc.subjectслужбаsr
dc.subjectмирјанинsr
dc.subjectлаицизамsr
dc.subjectклерикализамsr
dc.subjectthe will of Goden
dc.subjectthe structure of the Churchen
dc.subjectserviceen
dc.subjectlaymanen
dc.subjectlaicismen
dc.subjectclericalismen
dc.titleКлерикализам и лаицизам - две крајности у разумевању служби у црквиsr
dc.titleClericalism and Laicism: Two Extremes in the Understanding of the Church Serviceen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage44
dc.citation.issue6
dc.citation.other(6): 37-44
dc.citation.spage37
dc.identifier.doi10.5937/sabornost6-3091
dc.identifier.fulltexthttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/bitstream/id/184/74.pdf
dc.identifier.rcubconv_175
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu