Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Who is the Son of God / the Most High in the Aramaic Apocalypse (4Q246)?

dc.creatorТаталовић, Владанsr
dc.date.accessioned2024-02-19T13:12:58Z
dc.date.available2024-02-19T13:12:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0006-5714
dc.identifier.urihttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/300
dc.description.abstractУ предложеном раду истражује се идентитет фигуре која је у кумранском спису Арамејска апокалипса (4Q246) названа Сином Божијим/Вишњега и Великим. После представљања текста, превода и структуре овог списа у првом делу, приступа се испитивању аргумената у корист два водећа и међусобно различита правца одговарања на питање о идентитету истраживане фигуре. Радом се показује да чвршћи аргументи иду у прилог претпоставци да је Син Божији/Вишњега позитивна фигура, односно да је овим именима означена месијанска појава. Уважавањем интертекстуалног односа 4Q246 према Даниловој књизи (Дан 7) и довођењем Арамејске апокалипсе у однос са Еванђељем по Луки (Лк 1, 32–35) закључује се да тумачени кумрански спис може бити важан – то јест једини – сачувани сведок прехришћанске синтезе апокалиптичког и давидовског месијанизма, која је на јединствен начин откривена у Исусу Христу.sr
dc.description.abstractThis paper explores the identity of the figure referred to as the Son of God / the Most High in the Qumran writing known as Aramaic apocalypse (4Q246). The first part of the paper presents the text, translation, and structure of this Dead Sea scroll. Subsequently, the paper examines arguments supporting two distinct approaches to answering the question about the identity of the figure in question. This identity may be interpreted positively or negatively, aligning with the primary eschatological hope of the Qumran community or deviating from it. The analysis suggests that stronger arguments favor the assumption that the Son of God / the Most High is a positive figure, indicating a messianic role associated with these titles. By respecting the intertextual relationship of 4Q246 with the Book of Daniel (Dan 7) and bringing the Aramaic apocalypse into relation with the Gospel of Luke (Lk 1, 32–35), it is concluded that the interpreted Qumranic manuscript can be important – that is, the only preserved witness of a pre-Christian synthesis of apocalyptic and Davidic messianism, a unique mode revealed in Jesus Christ.en
dc.publisherУниверзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд
dc.rightsopenAccess
dc.sourceБогословљеsr
dc.subjectБиблија
dc.subjectНови Завет
dc.subjectКумран
dc.subjectСин Божији
dc.subjectСин Вишњега
dc.subjectСин Човечији
dc.subjectДанило
dc.subjectапокалипса
dc.subjectмесијанизам
dc.subjectновозаветна наука
dc.subjectBible
dc.subjectNew Testament
dc.subjectQumran
dc.subjectSon of God
dc.subjectMost High
dc.subjectSon of Man
dc.subjectDaniel
dc.subjectapocalypse
dc.subjectmessianism
dc.subjectNew Testament studies
dc.titleКо је Син Божији/Вишњега у Арамејској апокалипси (4Q246)?sr
dc.titleWho is the Son of God / the Most High in the Aramaic Apocalypse (4Q246)?en
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage87
dc.citation.issue2
dc.citation.other82(2): 67-87
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage67
dc.citation.volume82
dc.identifier.doi10.18485/bogoslovlje.2023.82.2.5
dc.identifier.fulltexthttps://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/bitstream/id/151/297.pdf
dc.identifier.rcubconv_5043
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu