Убипариповић, Србољуб

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0009-0008-5569-0658
  • Убипариповић, Србољуб (3)
  • Ubiparipović, Srboljub (1)
  • Убипариповић, Србољуб Д. (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

"Припремићу светиљку Помазанику моме…" (Пс 131/2, 17) - принос светлости у хришћанском богослужењу

Убипариповић, Србољуб

(Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Убипариповић, Србољуб
PY  - 2018
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/186
AB  - У раду се проучавају историјски и богословски аспекти функције и смисла приношења светлости у хришћанском богослужењу. Узимајући у обзир савремене друштвене и богослужбене изазове, у првом делу истраживања се најпре разматра неоспорна улога светлости у религијском животу човека, да би у другом делу приношење светлости и светлопаљење у литургијском животу хришћана били сагледани кроз призму богослужбеног времена и простора Православне Цркве.
AB  - In this study have been researched historical and theological aspects of function and meaning of light offering in the Christian Worship. Taking into account contemporary social and liturgical challenges, in the first part of this work has been primarily considered the role of light in religious life of humankind. In the second part of this study the light offering and candling light in liturgical life of the Christians have been viewed through the prism of space and time of common worship of the Orthodox Church.
PB  - Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац
T2  - Саборност
T1  - "Припремићу светиљку Помазанику моме…" (Пс 131/2, 17) - принос светлости у хришћанском богослужењу
T1  - "I Will Set Up a Lamp for My Anointed One…" (Ps 131/132, 17): Light Offering in the Christian Worship
EP  - 68
IS  - 12
SP  - 57
DO  - 10.5937/sabornost1812057U
UR  - conv_201
ER  - 
@article{
author = "Убипариповић, Србољуб",
year = "2018",
abstract = "У раду се проучавају историјски и богословски аспекти функције и смисла приношења светлости у хришћанском богослужењу. Узимајући у обзир савремене друштвене и богослужбене изазове, у првом делу истраживања се најпре разматра неоспорна улога светлости у религијском животу човека, да би у другом делу приношење светлости и светлопаљење у литургијском животу хришћана били сагледани кроз призму богослужбеног времена и простора Православне Цркве., In this study have been researched historical and theological aspects of function and meaning of light offering in the Christian Worship. Taking into account contemporary social and liturgical challenges, in the first part of this work has been primarily considered the role of light in religious life of humankind. In the second part of this study the light offering and candling light in liturgical life of the Christians have been viewed through the prism of space and time of common worship of the Orthodox Church.",
publisher = "Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац",
journal = "Саборност",
title = ""Припремићу светиљку Помазанику моме…" (Пс 131/2, 17) - принос светлости у хришћанском богослужењу, "I Will Set Up a Lamp for My Anointed One…" (Ps 131/132, 17): Light Offering in the Christian Worship",
pages = "68-57",
number = "12",
doi = "10.5937/sabornost1812057U",
url = "conv_201"
}
Убипариповић, С.. (2018). "Припремићу светиљку Помазанику моме…" (Пс 131/2, 17) - принос светлости у хришћанском богослужењу. in Саборност
Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац.(12), 57-68.
https://doi.org/10.5937/sabornost1812057U
conv_201
Убипариповић С. "Припремићу светиљку Помазанику моме…" (Пс 131/2, 17) - принос светлости у хришћанском богослужењу. in Саборност. 2018;(12):57-68.
doi:10.5937/sabornost1812057U
conv_201 .
Убипариповић, Србољуб, ""Припремићу светиљку Помазанику моме…" (Пс 131/2, 17) - принос светлости у хришћанском богослужењу" in Саборност, no. 12 (2018):57-68,
https://doi.org/10.5937/sabornost1812057U .,
conv_201 .
2

Богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту - парцијална анализа

Убипариповић, Србољуб

(Универзитет у Новом Саду - Правни факултет, Нови Сад, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Убипариповић, Србољуб
PY  - 2018
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/184
AB  - У раду се проучавају богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту. Тим поводом најпре бивају истражени Радичева личност и ктиторска делатност, те разлози настанка његове друге ктиторске повеље. Аутор у наставку рада парцијално анализира богослужбене елементе у појединим одредбама повеље и контекстуализује их, указујући на њихово порекло, примену и значење у хришћанском богослужењу и области теологије.
AB  - The Second foundation charter of Monastery Castamonit granted by medieval Serbian count palatine Radič, belongs to the documents which are one of the few juridical sources to survive in significant quantities for the entire medieval period. It consists of the regulations which are created by careful usage of the words. Some of them should be recognized as the liturgical elements and they express the aspects of worship of the Eastern Orthodox Church. This study had identified their historical origins and appropriate liturgical usage, and also had pointed out the relevant theological interpretation.
PB  - Универзитет у Новом Саду - Правни факултет, Нови Сад
T2  - Зборник радова Правног факултета, Нови Сад
T1  - Богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту - парцијална анализа
T1  - Liturgical Elements in the Regulations of the Second Foundation Charter of Monastery Castamonit Granted by Count Palatine Radič
EP  - 1251
IS  - 3
SP  - 1241
VL  - 52
DO  - 10.5937/zrpfns52-19913
UR  - conv_141
ER  - 
@article{
author = "Убипариповић, Србољуб",
year = "2018",
abstract = "У раду се проучавају богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту. Тим поводом најпре бивају истражени Радичева личност и ктиторска делатност, те разлози настанка његове друге ктиторске повеље. Аутор у наставку рада парцијално анализира богослужбене елементе у појединим одредбама повеље и контекстуализује их, указујући на њихово порекло, примену и значење у хришћанском богослужењу и области теологије., The Second foundation charter of Monastery Castamonit granted by medieval Serbian count palatine Radič, belongs to the documents which are one of the few juridical sources to survive in significant quantities for the entire medieval period. It consists of the regulations which are created by careful usage of the words. Some of them should be recognized as the liturgical elements and they express the aspects of worship of the Eastern Orthodox Church. This study had identified their historical origins and appropriate liturgical usage, and also had pointed out the relevant theological interpretation.",
publisher = "Универзитет у Новом Саду - Правни факултет, Нови Сад",
journal = "Зборник радова Правног факултета, Нови Сад",
title = "Богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту - парцијална анализа, Liturgical Elements in the Regulations of the Second Foundation Charter of Monastery Castamonit Granted by Count Palatine Radič",
pages = "1251-1241",
number = "3",
volume = "52",
doi = "10.5937/zrpfns52-19913",
url = "conv_141"
}
Убипариповић, С.. (2018). Богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту - парцијална анализа. in Зборник радова Правног факултета, Нови Сад
Универзитет у Новом Саду - Правни факултет, Нови Сад., 52(3), 1241-1251.
https://doi.org/10.5937/zrpfns52-19913
conv_141
Убипариповић С. Богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту - парцијална анализа. in Зборник радова Правног факултета, Нови Сад. 2018;52(3):1241-1251.
doi:10.5937/zrpfns52-19913
conv_141 .
Убипариповић, Србољуб, "Богослужбени елементи у одредбама II ктиторске повеље великог челника Радича манастиру Кастамониту - парцијална анализа" in Зборник радова Правног факултета, Нови Сад, 52, no. 3 (2018):1241-1251,
https://doi.org/10.5937/zrpfns52-19913 .,
conv_141 .

The Rite of Artoklasia in the Eastern Orthodox Church: A Sacred Connection between Pre-Eucharistic and Eucharistic Table

Ubiparipović, Srboljub

(Faculty of Theology, University of Ljubljana, Slovenia, EU, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Ubiparipović, Srboljub
PY  - 2018
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/190
AB  - This study deals with the rite of artoklasia in the Eastern Orthodox Church, as an integral part of the monastic all-night vigil, in order to indentify its historical origins and stages of teleturgical development, and also to give the appropriate, theological and liturgical, interpretation of this akolouthia. Blessing of the five loaves of bread, wheat, wine and oil has been constituted in the East in order to strengthen the assembled Christians in a physical and spiritual way toward liturgical heed, watching and praying on the eve of the second coming of Messiah, which is being foretasted at the holy liturgy after the monastic agrypnia. Artoklasia was gradually introduced into all monasteries and parish churches of the Eastern Church under the impact of Typikon of Mar Saba's Lavra, starting probably from the period of the 10th-11th century, and still holds a unique place in the liturgical life of the Eastern Orthodox Christians.
PB  - Faculty of Theology, University of Ljubljana, Slovenia, EU
T2  - Bogoslovni Vestnik-Theological Quarterly-Ephemerides Theologicae
T1  - The Rite of Artoklasia in the Eastern Orthodox Church: A Sacred Connection between Pre-Eucharistic and Eucharistic Table
EP  - 839
IS  - 3
SP  - 833
VL  - 78
UR  - conv_309
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_190
ER  - 
@article{
author = "Ubiparipović, Srboljub",
year = "2018",
abstract = "This study deals with the rite of artoklasia in the Eastern Orthodox Church, as an integral part of the monastic all-night vigil, in order to indentify its historical origins and stages of teleturgical development, and also to give the appropriate, theological and liturgical, interpretation of this akolouthia. Blessing of the five loaves of bread, wheat, wine and oil has been constituted in the East in order to strengthen the assembled Christians in a physical and spiritual way toward liturgical heed, watching and praying on the eve of the second coming of Messiah, which is being foretasted at the holy liturgy after the monastic agrypnia. Artoklasia was gradually introduced into all monasteries and parish churches of the Eastern Church under the impact of Typikon of Mar Saba's Lavra, starting probably from the period of the 10th-11th century, and still holds a unique place in the liturgical life of the Eastern Orthodox Christians.",
publisher = "Faculty of Theology, University of Ljubljana, Slovenia, EU",
journal = "Bogoslovni Vestnik-Theological Quarterly-Ephemerides Theologicae",
title = "The Rite of Artoklasia in the Eastern Orthodox Church: A Sacred Connection between Pre-Eucharistic and Eucharistic Table",
pages = "839-833",
number = "3",
volume = "78",
url = "conv_309, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_190"
}
Ubiparipović, S.. (2018). The Rite of Artoklasia in the Eastern Orthodox Church: A Sacred Connection between Pre-Eucharistic and Eucharistic Table. in Bogoslovni Vestnik-Theological Quarterly-Ephemerides Theologicae
Faculty of Theology, University of Ljubljana, Slovenia, EU., 78(3), 833-839.
conv_309
Ubiparipović S. The Rite of Artoklasia in the Eastern Orthodox Church: A Sacred Connection between Pre-Eucharistic and Eucharistic Table. in Bogoslovni Vestnik-Theological Quarterly-Ephemerides Theologicae. 2018;78(3):833-839.
conv_309 .
Ubiparipović, Srboljub, "The Rite of Artoklasia in the Eastern Orthodox Church: A Sacred Connection between Pre-Eucharistic and Eucharistic Table" in Bogoslovni Vestnik-Theological Quarterly-Ephemerides Theologicae, 78, no. 3 (2018):833-839,
conv_309 .

Хлеб и вино као евхаристијска жртва

Убипариповић, Србољуб Д.

(Универзитет у Београду, Православни богословски факултет, 2014)

TY  - THES
AU  - Убипариповић, Србољуб Д.
PY  - 2014
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1728
UR  - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2649
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:9209/bdef:Content/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46262031
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/5
AB  - Упркос актуелним научним претпоставкама, које, хронолошки посматрано,и даље настоје да препознају изворни тренутак или чин предлагања приноса, очигледно је да није могуће замислити човеково бивствовање без жртвоприношења...
AB  - Despite actual scientific presumption which, chronologically observing, still assuming to recognize an initial “moment” or “act” of a proposed offering, it is obvious that it is impossible to think about a man without an act of sacrifice. Godlike human being is, above anything else, a creature who sacrifices. Therefore, it is not surprising fact that among the most common sacrificial offerings of the human kind it has been always bread and wine, as basic symbols of human body structure, i.e. his life preservation manner. The finishing element of almost every sacrificial offering is presented at eating. In the history of human kind there were not even one civilization who in process of - making bread and wine, eating, as well as in other forms of worldly being, did not see the parallel dimension of worldly existence – physiological and sacred rite. Therefore the bread, either leavened or unleavened, and the wine, mostly red one, are shown as the most representative first fruits of human, which is said in images of its body and blood, or on the other side, widely thinking, pretreatments of total substance. The worshiping act of the old Israel was not much different from commonly known religious life of man. But again, one of the most dominant functions in the worshiping life of the Jews was the sacrificing of bread and wine. Temporary character of the Old Testament reached its end at the moment when it’s sacrificial offering orientation definitely immersed in empty formalism and gave priority to the appearances detrimentally to essential designation of holy genus – hypocrisy of proclamation of faith in Truly God. By the incarnation of the Only Begotten Sun as the Heavenly Bread and the Vine of the Immortality has been announced a completely new level of being of the all-created beings. Bread, wine and eating have been noted as sacred characters and expressions of the Great Mystery of Godliness (IJὸ ȝυıIJήρȚοȞ), by the Jesus Christ. By gathering the apostles at festal...
PB  - Универзитет у Београду, Православни богословски факултет
T1  - Хлеб и вино као евхаристијска жртва
T1  - Bread and Wine as Eucharistic Sacrifice
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_5
UR  - t-2468
ER  - 
@phdthesis{
author = "Убипариповић, Србољуб Д.",
year = "2014",
abstract = "Упркос актуелним научним претпоставкама, које, хронолошки посматрано,и даље настоје да препознају изворни тренутак или чин предлагања приноса, очигледно је да није могуће замислити човеково бивствовање без жртвоприношења..., Despite actual scientific presumption which, chronologically observing, still assuming to recognize an initial “moment” or “act” of a proposed offering, it is obvious that it is impossible to think about a man without an act of sacrifice. Godlike human being is, above anything else, a creature who sacrifices. Therefore, it is not surprising fact that among the most common sacrificial offerings of the human kind it has been always bread and wine, as basic symbols of human body structure, i.e. his life preservation manner. The finishing element of almost every sacrificial offering is presented at eating. In the history of human kind there were not even one civilization who in process of - making bread and wine, eating, as well as in other forms of worldly being, did not see the parallel dimension of worldly existence – physiological and sacred rite. Therefore the bread, either leavened or unleavened, and the wine, mostly red one, are shown as the most representative first fruits of human, which is said in images of its body and blood, or on the other side, widely thinking, pretreatments of total substance. The worshiping act of the old Israel was not much different from commonly known religious life of man. But again, one of the most dominant functions in the worshiping life of the Jews was the sacrificing of bread and wine. Temporary character of the Old Testament reached its end at the moment when it’s sacrificial offering orientation definitely immersed in empty formalism and gave priority to the appearances detrimentally to essential designation of holy genus – hypocrisy of proclamation of faith in Truly God. By the incarnation of the Only Begotten Sun as the Heavenly Bread and the Vine of the Immortality has been announced a completely new level of being of the all-created beings. Bread, wine and eating have been noted as sacred characters and expressions of the Great Mystery of Godliness (IJὸ ȝυıIJήρȚοȞ), by the Jesus Christ. By gathering the apostles at festal...",
publisher = "Универзитет у Београду, Православни богословски факултет",
title = "Хлеб и вино као евхаристијска жртва, Bread and Wine as Eucharistic Sacrifice",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_5, t-2468"
}
Убипариповић, С. Д.. (2014). Хлеб и вино као евхаристијска жртва. 
Универзитет у Београду, Православни богословски факултет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_5
Убипариповић СД. Хлеб и вино као евхаристијска жртва. 2014;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_5 .
Убипариповић, Србољуб Д., "Хлеб и вино као евхаристијска жртва" (2014),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_5 .

Протођакон Прибислав Симић - професор литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету

Убипариповић, Србољуб

(Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд, 2006)

TY  - JOUR
AU  - Убипариповић, Србољуб
PY  - 2006
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/25
AB  - Тема овог истраживања је научно дело протођакона професора др Прибислава Симића, донедавног наставника литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету Српске православне Цркве 1975-2001. и његов допринос у области практичке теологије. Истраживање на пољу практичке теологије на Православном богословском факултету представља врло сложен задатак. Један од разлога је то што истраживачки процес дефинисања настанка, развоја и издвајања практичке теологије као засебне богословске области још није, како на Западу тако и на Истоку, у потпуности заокружен. Под појмом практичка теологија подразумевамо практичан вид теологије или, прецизније речено, богословску мисао која је изражена кроз следећа дисциплине: литургика, црквена уметност, црквена музика, хришћанска археологија, пастирско богословље са психологијом, омилитика, канонско и црквено право, катихетика. Делимичне контуре једног оваквог теолошког спектра биће формиране током позног средњег века. Положај практичке теологије у корпусу богословских области је, историјски посматрано, увек зависио од исправног поимања еклисиологије. Уколико се положај практичке теологије изграђивао независно од еклисиолошко-евхаристијског утемељења, утолико је практичка теологија развијана у контексту историјско-археолошког наслеђа и рубрицистичког научног дефинисања'.
PB  - Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд
T2  - Богословље
T1  - Протођакон Прибислав Симић - професор литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету
EP  - 52
IS  - 1-2
SP  - 38
VL  - 65
UR  - conv_12
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_25
ER  - 
@article{
author = "Убипариповић, Србољуб",
year = "2006",
abstract = "Тема овог истраживања је научно дело протођакона професора др Прибислава Симића, донедавног наставника литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету Српске православне Цркве 1975-2001. и његов допринос у области практичке теологије. Истраживање на пољу практичке теологије на Православном богословском факултету представља врло сложен задатак. Један од разлога је то што истраживачки процес дефинисања настанка, развоја и издвајања практичке теологије као засебне богословске области још није, како на Западу тако и на Истоку, у потпуности заокружен. Под појмом практичка теологија подразумевамо практичан вид теологије или, прецизније речено, богословску мисао која је изражена кроз следећа дисциплине: литургика, црквена уметност, црквена музика, хришћанска археологија, пастирско богословље са психологијом, омилитика, канонско и црквено право, катихетика. Делимичне контуре једног оваквог теолошког спектра биће формиране током позног средњег века. Положај практичке теологије у корпусу богословских области је, историјски посматрано, увек зависио од исправног поимања еклисиологије. Уколико се положај практичке теологије изграђивао независно од еклисиолошко-евхаристијског утемељења, утолико је практичка теологија развијана у контексту историјско-археолошког наслеђа и рубрицистичког научног дефинисања'.",
publisher = "Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд",
journal = "Богословље",
title = "Протођакон Прибислав Симић - професор литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету",
pages = "52-38",
number = "1-2",
volume = "65",
url = "conv_12, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_25"
}
Убипариповић, С.. (2006). Протођакон Прибислав Симић - професор литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету. in Богословље
Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд., 65(1-2), 38-52.
conv_12
Убипариповић С. Протођакон Прибислав Симић - професор литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету. in Богословље. 2006;65(1-2):38-52.
conv_12 .
Убипариповић, Србољуб, "Протођакон Прибислав Симић - професор литургике са хришћанском археологијом и црквеном уметношћу на Православном богословском факултету" in Богословље, 65, no. 1-2 (2006):38-52,
conv_12 .