Крстић, Зоран

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0003-3711-8830
  • Крстић, Зоран (9)
  • Krstić, Zoran (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Religious Communities and Protections of the Individual

Devrnja, Zoran; Krstić, Zoran

(The Netherlands : Kluwer Law International BV, 2022)


                                            

                                            
Devrnja, Z.,& Krstić, Z.. (2022). Religious Communities and Protections of the Individual. in Religion and Law in Serbia: (International Encyclopaedia of Laws : Religion)
The Netherlands : Kluwer Law International BV., 125-144.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_376
Devrnja Z, Krstić Z. Religious Communities and Protections of the Individual. in Religion and Law in Serbia: (International Encyclopaedia of Laws : Religion). 2022;:125-144.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_376 .
Devrnja, Zoran, Krstić, Zoran, "Religious Communities and Protections of the Individual" in Religion and Law in Serbia: (International Encyclopaedia of Laws : Religion) (2022):125-144,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_376 .

Црква и европске интеграције

Крстић, Зоран

(Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2015
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/142
AB  - Од демократских промена у Србији 2000. године евроинтеграције су најважнија и најосетљивија политичка тема. Заговорници упрошћују тему до баналности, ставом да ће од момента уласка Србије у Европску унију, она преузети бригу о нашем издржавању, а противници никада до краја јасно дефинисаним аргументима о губљењу националног идентитета. Оваква ситуација великих различитости у разумевању наше теме оправдава став да се ради о вишеслојној проблематици, па јој тако треба и приступити.
AB  - The author examines the general mood of the Serbian nation and specifi­cally the Orthodox Christians towards the European integration process. By recalling and analyzing the results of the 'Survey on religiosity of Serbian citizens and their attitude towards the process of European integration', the author defies the stereotype that the Orthodox Christians are conservative and a priori against the European integration process. The central part of the paper provides analysis of the theological dimension of the European integra­tion through exploring the place and role of Christianity in European coun­tries with a vision of a new, transformed and solidarity-based European society.
PB  - Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац
T2  - Саборност
T1  - Црква и европске интеграције
T1  - Church and European Integrations
EP  - 125
IS  - 9
SP  - 119
DO  - 10.5937/sabornost9-9772
UR  - conv_189
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2015",
abstract = "Од демократских промена у Србији 2000. године евроинтеграције су најважнија и најосетљивија политичка тема. Заговорници упрошћују тему до баналности, ставом да ће од момента уласка Србије у Европску унију, она преузети бригу о нашем издржавању, а противници никада до краја јасно дефинисаним аргументима о губљењу националног идентитета. Оваква ситуација великих различитости у разумевању наше теме оправдава став да се ради о вишеслојној проблематици, па јој тако треба и приступити., The author examines the general mood of the Serbian nation and specifi­cally the Orthodox Christians towards the European integration process. By recalling and analyzing the results of the 'Survey on religiosity of Serbian citizens and their attitude towards the process of European integration', the author defies the stereotype that the Orthodox Christians are conservative and a priori against the European integration process. The central part of the paper provides analysis of the theological dimension of the European integra­tion through exploring the place and role of Christianity in European coun­tries with a vision of a new, transformed and solidarity-based European society.",
publisher = "Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац",
journal = "Саборност",
title = "Црква и европске интеграције, Church and European Integrations",
pages = "125-119",
number = "9",
doi = "10.5937/sabornost9-9772",
url = "conv_189"
}
Крстић, З.. (2015). Црква и европске интеграције. in Саборност
Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац.(9), 119-125.
https://doi.org/10.5937/sabornost9-9772
conv_189
Крстић З. Црква и европске интеграције. in Саборност. 2015;(9):119-125.
doi:10.5937/sabornost9-9772
conv_189 .
Крстић, Зоран, "Црква и европске интеграције" in Саборност, no. 9 (2015):119-125,
https://doi.org/10.5937/sabornost9-9772 .,
conv_189 .

Могућности хришћанског теолошког мишљења у постмодерности

Крстић, Зоран

(Eparhija braničevska - Odbor za prosvetu i kulturu, Požarevac, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2014
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/136
AB  - У овом есеју аутор покушава да одговори на питање постављено у наслову - да ли је данас уопште могуће теолошки промишљати одређене проблеме са хришћанских позиција због врло јаких и често неприметних наноса менталитета постмодернистичке религиозности. После почетног наглашавања тешке позиције хришћанског теолога, даје се увид у европске секуларизацијске и десекуларизацијске процесе и 'повратак светога' у јавну сферу. Тај се увид остварује резултатима истраживања религиозности, како у Европи, тако још детаљније кроз резултате најновијих истраживања религиозности у Србији. Аутор сматра да постоје одређени разлози за оптимизам, уколико се пореди садашња ситуација са ситуацијом од пре неколико деценија, али да, генерално, морамо бити врло опрезни у сопственом оптимизму. Постмодернистичка религиозност не значи повратак на традиционалне форме религиозности, па чак не значи ни повратак традиционалним европским црквама. Као карактеристике те религиозности, аутор наглашава неинституционалност и нарцисоидност, уз постављање питања какав нам се бог вратио. У закључним размишљањима се наглашава да савремена ситуација намеће питање о Богу као основно теолошко питање, али и да теологија не треба да буде само говор о Богу, већ Божији говор релевантан за конкретну људску егзистенцију.
AB  - The author tries to answer the question posed in the title of this essay - is it possible, from the Christian position today, even to think theologically about certain problems due to the very strong and quite often imperceptible drift mentality of the postmodern religiosity. Subsequent to the initial highlighting of a difficult position of the Christian theologian, an insight into European secularization, along with the ongoing processes of de-secularization, is being given here, followed by a 'return of the holly' into the public sphere. This insight is achieved through the results of a research in religiosity, as in Europe, so is it, even in more detail through the results of the latest survey of religiosity, in Serbia. The author holds that there are certain reasons for optimism, if one compares the current situation with the situation of a few decades ago, but yet, in general, we have to be very careful in our own optimism. The postmodern religiosity does not mean a return to the traditional forms of religiosity, nor even does it mean a return to traditional European churches. As the characteristics of such religiosity, the author emphasizes non-institutionalism and narcissism, asking the question what king of God has come to us. In the concluding reflections an appearing emphasis is that the contemporary situation imposes the question of God as a fundamental theological question, but that theology should not be just talk about God, but rather a God's speech relevant to the specific human existence.
PB  - Eparhija braničevska - Odbor za prosvetu i kulturu, Požarevac
T2  - Саборност
T1  - Могућности хришћанског теолошког мишљења у постмодерности
T1  - Possibilities of Christian Theological Thinking in Postmodernity
EP  - 26
IS  - 8
SP  - 17
DO  - 10.5937/sabornost8-7030
UR  - conv_183
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2014",
abstract = "У овом есеју аутор покушава да одговори на питање постављено у наслову - да ли је данас уопште могуће теолошки промишљати одређене проблеме са хришћанских позиција због врло јаких и често неприметних наноса менталитета постмодернистичке религиозности. После почетног наглашавања тешке позиције хришћанског теолога, даје се увид у европске секуларизацијске и десекуларизацијске процесе и 'повратак светога' у јавну сферу. Тај се увид остварује резултатима истраживања религиозности, како у Европи, тако још детаљније кроз резултате најновијих истраживања религиозности у Србији. Аутор сматра да постоје одређени разлози за оптимизам, уколико се пореди садашња ситуација са ситуацијом од пре неколико деценија, али да, генерално, морамо бити врло опрезни у сопственом оптимизму. Постмодернистичка религиозност не значи повратак на традиционалне форме религиозности, па чак не значи ни повратак традиционалним европским црквама. Као карактеристике те религиозности, аутор наглашава неинституционалност и нарцисоидност, уз постављање питања какав нам се бог вратио. У закључним размишљањима се наглашава да савремена ситуација намеће питање о Богу као основно теолошко питање, али и да теологија не треба да буде само говор о Богу, већ Божији говор релевантан за конкретну људску егзистенцију., The author tries to answer the question posed in the title of this essay - is it possible, from the Christian position today, even to think theologically about certain problems due to the very strong and quite often imperceptible drift mentality of the postmodern religiosity. Subsequent to the initial highlighting of a difficult position of the Christian theologian, an insight into European secularization, along with the ongoing processes of de-secularization, is being given here, followed by a 'return of the holly' into the public sphere. This insight is achieved through the results of a research in religiosity, as in Europe, so is it, even in more detail through the results of the latest survey of religiosity, in Serbia. The author holds that there are certain reasons for optimism, if one compares the current situation with the situation of a few decades ago, but yet, in general, we have to be very careful in our own optimism. The postmodern religiosity does not mean a return to the traditional forms of religiosity, nor even does it mean a return to traditional European churches. As the characteristics of such religiosity, the author emphasizes non-institutionalism and narcissism, asking the question what king of God has come to us. In the concluding reflections an appearing emphasis is that the contemporary situation imposes the question of God as a fundamental theological question, but that theology should not be just talk about God, but rather a God's speech relevant to the specific human existence.",
publisher = "Eparhija braničevska - Odbor za prosvetu i kulturu, Požarevac",
journal = "Саборност",
title = "Могућности хришћанског теолошког мишљења у постмодерности, Possibilities of Christian Theological Thinking in Postmodernity",
pages = "26-17",
number = "8",
doi = "10.5937/sabornost8-7030",
url = "conv_183"
}
Крстић, З.. (2014). Могућности хришћанског теолошког мишљења у постмодерности. in Саборност
Eparhija braničevska - Odbor za prosvetu i kulturu, Požarevac.(8), 17-26.
https://doi.org/10.5937/sabornost8-7030
conv_183
Крстић З. Могућности хришћанског теолошког мишљења у постмодерности. in Саборност. 2014;(8):17-26.
doi:10.5937/sabornost8-7030
conv_183 .
Крстић, Зоран, "Могућности хришћанског теолошког мишљења у постмодерности" in Саборност, no. 8 (2014):17-26,
https://doi.org/10.5937/sabornost8-7030 .,
conv_183 .

Политички аспекти религије, верске слободе и верске толеранције у време цара Константина и данас

Крстић, Зоран

(Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац, 2013)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2013
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/110
AB  - У раду се разматра, пореди и анализира верска толеранција равноапостолног цара Константина изражена у Миланском едикту и савремено разумевање верске толеранције. Износи се скица разлога настанка савремене верске толеранције као и њен однос и зависност од политичности религије како у античким и средњовековним друштвима, тако и данас. Аутор, такође, разматра специфичан савремени однос према истини који ствара претпоставке за прерастање верске толеранције у верску слободу појединца која је карактеристична у савременом друштву али не и у доба цара Константина. У закључку, аутор сматра да се на почетку пута који води до данашњих друштвених достигнућа у области верских слобода налази Милански едикт из 313. године.
AB  - The author in this paper considers, compares and analyzes the religious tolerance of the Equal to the Apostles Emperor Constantine, expressed in the Edict of Milan along with the current understanding of religious tolerance. A sketch of reasons for emergence of modern religious tolerance is exposed, and its relationship and dependence on political aspects of religion, both in ancient and medieval societies, as well as today. The author also discusses specific contemporary relationship to the truth which gives rise to the transformation of religious tolerance into religious freedom of an individual that is characteristic for modern society but not that of Constantine. In conclusion, the author believes that the beginning of the road that leading to today's social achievements in the field of religious freedom, is the Edict of Milan of the year 313.
PB  - Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац
T2  - Саборност
T1  - Политички аспекти религије, верске слободе и верске толеранције у време цара Константина и данас
T1  - Political Aspects of Religion, Religious Freedom and Religious Tolerance at the Time of the Emperor Constantine and Today
EP  - 41
IS  - 7
SP  - 31
DO  - 10.5937/sabornost7-4867
UR  - conv_180
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2013",
abstract = "У раду се разматра, пореди и анализира верска толеранција равноапостолног цара Константина изражена у Миланском едикту и савремено разумевање верске толеранције. Износи се скица разлога настанка савремене верске толеранције као и њен однос и зависност од политичности религије како у античким и средњовековним друштвима, тако и данас. Аутор, такође, разматра специфичан савремени однос према истини који ствара претпоставке за прерастање верске толеранције у верску слободу појединца која је карактеристична у савременом друштву али не и у доба цара Константина. У закључку, аутор сматра да се на почетку пута који води до данашњих друштвених достигнућа у области верских слобода налази Милански едикт из 313. године., The author in this paper considers, compares and analyzes the religious tolerance of the Equal to the Apostles Emperor Constantine, expressed in the Edict of Milan along with the current understanding of religious tolerance. A sketch of reasons for emergence of modern religious tolerance is exposed, and its relationship and dependence on political aspects of religion, both in ancient and medieval societies, as well as today. The author also discusses specific contemporary relationship to the truth which gives rise to the transformation of religious tolerance into religious freedom of an individual that is characteristic for modern society but not that of Constantine. In conclusion, the author believes that the beginning of the road that leading to today's social achievements in the field of religious freedom, is the Edict of Milan of the year 313.",
publisher = "Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац",
journal = "Саборност",
title = "Политички аспекти религије, верске слободе и верске толеранције у време цара Константина и данас, Political Aspects of Religion, Religious Freedom and Religious Tolerance at the Time of the Emperor Constantine and Today",
pages = "41-31",
number = "7",
doi = "10.5937/sabornost7-4867",
url = "conv_180"
}
Крстић, З.. (2013). Политички аспекти религије, верске слободе и верске толеранције у време цара Константина и данас. in Саборност
Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац.(7), 31-41.
https://doi.org/10.5937/sabornost7-4867
conv_180
Крстић З. Политички аспекти религије, верске слободе и верске толеранције у време цара Константина и данас. in Саборност. 2013;(7):31-41.
doi:10.5937/sabornost7-4867
conv_180 .
Крстић, Зоран, "Политички аспекти религије, верске слободе и верске толеранције у време цара Константина и данас" in Саборност, no. 7 (2013):31-41,
https://doi.org/10.5937/sabornost7-4867 .,
conv_180 .

Ванвременска актуелност канонског предања Цркве на примеру канона Прво-другог помесног Цариградског сабора

Крстић, Зоран

(Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд, 2013)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2013
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/107
AB  - Канонско предање је један од кључних делова целокупног светог Предања једне, свете, католичанске и апостолске Цркве. Нажалост, често је заборављано и некоришћено. Тумачењем појединих канона Прво-другог цариградског помесног сабора аутор покушава да укаже на њихову важност, а пре свега актуалност. Канони нису анахрони и правазиђени део светог Предања Цркве. Анализирајући 9. канон поменутог сабора, могуће је извући суштинске поставке о начелу ненасиља у ширењу хришћанства. Канони 13, 14 и 15 дају одговор на актуално питање под којим условима и када се јереј, тј. епископ може, због јереси, одвојити од свог епископа тј. митрополита.
AB  - The Canonical Tradition is one of the key elements of the whole of Ecclesiastical Tradition of One, Holy, Catholic and Apostolic Church. Unfortunately, this is often forgotten and unemployed. In interpretation of some canons of the First-Second regional council at Constantinople, the author offers to point out their importance and, above all, their actuality. The canons are not an anachronic and surpassed reading. Analyzing canon 9 of the above mentioned council, it is possible to make essential setting ups for the principle of non-violence in expansion of Christianity. Canons 13, 14 and 15 provide us with answers on current question under which conditions and when a priest, i.e. bishop can separate from his bishop, i.e. metropolitan, on account of heresy.
PB  - Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд
T2  - Богословље
T1  - Ванвременска актуелност канонског предања Цркве на примеру канона Прво-другог помесног Цариградског сабора
T1  - The Extra temporal Reality of the Church's Canonical Tradition as Expressed by the Canons of the First-Second Regional Council at Constantinople
EP  - 122
IS  - 1
SP  - 112
VL  - 72
UR  - conv_58
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_107
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2013",
abstract = "Канонско предање је један од кључних делова целокупног светог Предања једне, свете, католичанске и апостолске Цркве. Нажалост, често је заборављано и некоришћено. Тумачењем појединих канона Прво-другог цариградског помесног сабора аутор покушава да укаже на њихову важност, а пре свега актуалност. Канони нису анахрони и правазиђени део светог Предања Цркве. Анализирајући 9. канон поменутог сабора, могуће је извући суштинске поставке о начелу ненасиља у ширењу хришћанства. Канони 13, 14 и 15 дају одговор на актуално питање под којим условима и када се јереј, тј. епископ може, због јереси, одвојити од свог епископа тј. митрополита., The Canonical Tradition is one of the key elements of the whole of Ecclesiastical Tradition of One, Holy, Catholic and Apostolic Church. Unfortunately, this is often forgotten and unemployed. In interpretation of some canons of the First-Second regional council at Constantinople, the author offers to point out their importance and, above all, their actuality. The canons are not an anachronic and surpassed reading. Analyzing canon 9 of the above mentioned council, it is possible to make essential setting ups for the principle of non-violence in expansion of Christianity. Canons 13, 14 and 15 provide us with answers on current question under which conditions and when a priest, i.e. bishop can separate from his bishop, i.e. metropolitan, on account of heresy.",
publisher = "Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд",
journal = "Богословље",
title = "Ванвременска актуелност канонског предања Цркве на примеру канона Прво-другог помесног Цариградског сабора, The Extra temporal Reality of the Church's Canonical Tradition as Expressed by the Canons of the First-Second Regional Council at Constantinople",
pages = "122-112",
number = "1",
volume = "72",
url = "conv_58, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_107"
}
Крстић, З.. (2013). Ванвременска актуелност канонског предања Цркве на примеру канона Прво-другог помесног Цариградског сабора. in Богословље
Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд., 72(1), 112-122.
conv_58
Крстић З. Ванвременска актуелност канонског предања Цркве на примеру канона Прво-другог помесног Цариградског сабора. in Богословље. 2013;72(1):112-122.
conv_58 .
Крстић, Зоран, "Ванвременска актуелност канонског предања Цркве на примеру канона Прво-другог помесног Цариградског сабора" in Богословље, 72, no. 1 (2013):112-122,
conv_58 .

Утицај економске кризе на социјалну структуру европског друштва

Крстић, Зоран

(Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2012
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/80
AB  - У овом саопштењу аутор износи сопствене ставове о разлозима настанка економске кризе, о утицају који она има на српско друштво, а затим разматра могућности и путеве којима Црква може да допринесе бољем суочавању са кризом у ширим, европским размерама. Рад је подељен у четири целине. Прва, под називом Дијагноза и анализа актуелне ситуације опште прихваћене разлоге настанка кризе, односно да криза није само економска или финансијска већ и дубока криза морала и животних вредности европског човека. Други део, Како криза утиче на српско друштво износи и анализира званичне чињенице о стању српског друштва, а пре свега о незапослености младих. Трећи део, Различите могућности интерпретације кризе анализира мишљења појединих савремених социолога о питању пролазности кризе или да се, пак, ради о исцрпљености европског модела државе благостања. Завршни део говори о улози коју Црква и верујући људи могу да имају у превазилажењу кризе.
AB  - In this report the author presents his own views on the causes of the economic crisis, the impact it has on Serbian society, as well as the possibilities and ways in which the Church can contribute to dealing with the crisis on the larger, European scale. The paper is divided into four parts. The first, called as The Diagnosis and Analysis of the Current Situation, is about generally accepted reasons for the formation of the crisis, and that the crisis is not only economic and financial, but also a profound moral crisis and life values of the European man. The second part is How the Crisis Affects the Serbian Society analyzes the official facts about the Serbian society, especially the youth unemployment. The third part, Different Possibilities of Interpretation of the Crisis analyzes the opinions of some modern sociologists on the pass of crisis, or it is only about the exhaustion of the European model of the welfare state. The final section discusses the role that the Church and believers can have in overcoming the crisis.
PB  - Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац
T2  - Саборност
T1  - Утицај економске кризе на социјалну структуру европског друштва
T1  - Impact of the Economical Crisis on the Social Structure of the European Society
EP  - 141
IS  - 6
SP  - 137
DO  - 10.5937/sabornost6-3090
UR  - conv_176
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2012",
abstract = "У овом саопштењу аутор износи сопствене ставове о разлозима настанка економске кризе, о утицају који она има на српско друштво, а затим разматра могућности и путеве којима Црква може да допринесе бољем суочавању са кризом у ширим, европским размерама. Рад је подељен у четири целине. Прва, под називом Дијагноза и анализа актуелне ситуације опште прихваћене разлоге настанка кризе, односно да криза није само економска или финансијска већ и дубока криза морала и животних вредности европског човека. Други део, Како криза утиче на српско друштво износи и анализира званичне чињенице о стању српског друштва, а пре свега о незапослености младих. Трећи део, Различите могућности интерпретације кризе анализира мишљења појединих савремених социолога о питању пролазности кризе или да се, пак, ради о исцрпљености европског модела државе благостања. Завршни део говори о улози коју Црква и верујући људи могу да имају у превазилажењу кризе., In this report the author presents his own views on the causes of the economic crisis, the impact it has on Serbian society, as well as the possibilities and ways in which the Church can contribute to dealing with the crisis on the larger, European scale. The paper is divided into four parts. The first, called as The Diagnosis and Analysis of the Current Situation, is about generally accepted reasons for the formation of the crisis, and that the crisis is not only economic and financial, but also a profound moral crisis and life values of the European man. The second part is How the Crisis Affects the Serbian Society analyzes the official facts about the Serbian society, especially the youth unemployment. The third part, Different Possibilities of Interpretation of the Crisis analyzes the opinions of some modern sociologists on the pass of crisis, or it is only about the exhaustion of the European model of the welfare state. The final section discusses the role that the Church and believers can have in overcoming the crisis.",
publisher = "Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац",
journal = "Саборност",
title = "Утицај економске кризе на социјалну структуру европског друштва, Impact of the Economical Crisis on the Social Structure of the European Society",
pages = "141-137",
number = "6",
doi = "10.5937/sabornost6-3090",
url = "conv_176"
}
Крстић, З.. (2012). Утицај економске кризе на социјалну структуру европског друштва. in Саборност
Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац.(6), 137-141.
https://doi.org/10.5937/sabornost6-3090
conv_176
Крстић З. Утицај економске кризе на социјалну структуру европског друштва. in Саборност. 2012;(6):137-141.
doi:10.5937/sabornost6-3090
conv_176 .
Крстић, Зоран, "Утицај економске кризе на социјалну структуру европског друштва" in Саборност, no. 6 (2012):137-141,
https://doi.org/10.5937/sabornost6-3090 .,
conv_176 .

Клерикализам и лаицизам - две крајности у разумевању служби у цркви

Крстић, Зоран

(Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2012
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/77
AB  - Аутор у раду анализира претераности у разумевању садржаја црквених служби које су се кроз историју најчешће манифестовале као клерикализам као један пол и лаицизам као његова супротност. Почињући од клерикализма указује се на различите облике које је он задобијао током историје, попут политичког, друштвеног и културалног клерикализма. Акценат у анализи аутор ставља на разматрање клерикализма у црквеној заједници видећи његове почетке и узроке у ткз. теорији о посвећењу која се на различите начине испољавала у црквеном животу Западне и Источне Цркве. Прва последица ове теорије је промена термина лаик у смислу члана народа Божијег у мирјанин у смислу онога који је од света. Друга последица је мања или већа пасивизација лаика у црквеном животу. Разрешење проблема аутор види у реактуализацији предањске еклисиологије која поистовећује службу и дарове Духа Светог те тако не раздваја институционалну од харизматске структуре Цркве. У последњем делу се разматрају последице лаицизмана црквени живот као реакције на претерани клерикализам.
AB  - Author in this paper discusses the exaggeration in understanding the content of church services that have historically often manifested as clericalism, as one sex, and laicism as its opposite. Starting from the clericalism one should point to different forms of which it had been winning throughout history, such as political, social and cultural clericalism. The emphasis in this analysis is that the author considers clericalism in the Church community by seeing its origins and causes of the so-called theory of sanctification, which is manifested in different ways in the Church life of the Western and Eastern Churches. The first consequence of this theory is the change of the term layman in terms of the member of God's people, by the layman in terms of the world. The second consequence is a lesser or greater passivity of the laity in Church life. He sees the resolution of issues in a revival of the traditional ecclesiology that identifies the service and the gifts of the Holy Spirit, and thus does no separate institutional structure of the charismatic Church. The last part deals with the consequences of laicism in the Church life as a reaction to the excessive clericalism.
PB  - Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац
T2  - Саборност
T1  - Клерикализам и лаицизам - две крајности у разумевању служби у цркви
T1  - Clericalism and Laicism: Two Extremes in the Understanding of the Church Service
EP  - 44
IS  - 6
SP  - 37
DO  - 10.5937/sabornost6-3091
UR  - conv_175
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2012",
abstract = "Аутор у раду анализира претераности у разумевању садржаја црквених служби које су се кроз историју најчешће манифестовале као клерикализам као један пол и лаицизам као његова супротност. Почињући од клерикализма указује се на различите облике које је он задобијао током историје, попут политичког, друштвеног и културалног клерикализма. Акценат у анализи аутор ставља на разматрање клерикализма у црквеној заједници видећи његове почетке и узроке у ткз. теорији о посвећењу која се на различите начине испољавала у црквеном животу Западне и Источне Цркве. Прва последица ове теорије је промена термина лаик у смислу члана народа Божијег у мирјанин у смислу онога који је од света. Друга последица је мања или већа пасивизација лаика у црквеном животу. Разрешење проблема аутор види у реактуализацији предањске еклисиологије која поистовећује службу и дарове Духа Светог те тако не раздваја институционалну од харизматске структуре Цркве. У последњем делу се разматрају последице лаицизмана црквени живот као реакције на претерани клерикализам., Author in this paper discusses the exaggeration in understanding the content of church services that have historically often manifested as clericalism, as one sex, and laicism as its opposite. Starting from the clericalism one should point to different forms of which it had been winning throughout history, such as political, social and cultural clericalism. The emphasis in this analysis is that the author considers clericalism in the Church community by seeing its origins and causes of the so-called theory of sanctification, which is manifested in different ways in the Church life of the Western and Eastern Churches. The first consequence of this theory is the change of the term layman in terms of the member of God's people, by the layman in terms of the world. The second consequence is a lesser or greater passivity of the laity in Church life. He sees the resolution of issues in a revival of the traditional ecclesiology that identifies the service and the gifts of the Holy Spirit, and thus does no separate institutional structure of the charismatic Church. The last part deals with the consequences of laicism in the Church life as a reaction to the excessive clericalism.",
publisher = "Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац",
journal = "Саборност",
title = "Клерикализам и лаицизам - две крајности у разумевању служби у цркви, Clericalism and Laicism: Two Extremes in the Understanding of the Church Service",
pages = "44-37",
number = "6",
doi = "10.5937/sabornost6-3091",
url = "conv_175"
}
Крстић, З.. (2012). Клерикализам и лаицизам - две крајности у разумевању служби у цркви. in Саборност
Епархија браничевска - Одбор за просвету и културу, Пожаревац.(6), 37-44.
https://doi.org/10.5937/sabornost6-3091
conv_175
Крстић З. Клерикализам и лаицизам - две крајности у разумевању служби у цркви. in Саборност. 2012;(6):37-44.
doi:10.5937/sabornost6-3091
conv_175 .
Крстић, Зоран, "Клерикализам и лаицизам - две крајности у разумевању служби у цркви" in Саборност, no. 6 (2012):37-44,
https://doi.org/10.5937/sabornost6-3091 .,
conv_175 .
7

Религија у демократији - о књизи Марсела Гошеа (у знак сећања на оца Радована Биговића)

Крстић, Зоран

(Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2012
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/85
AB  - Полазим од основне, објављене чињенице хришћанске вере да је Богочовек Христос наша Истина и наше Спасење. Он се у историји открива и даје кроз Цркву и у њој као заједници верних и Његовом мистичном телу. Хришћани као ни Црква, нису од света али у свету обитавају и постоје „за живот света“. Било каква небрига или манихејско гнушање над светом није и не може бити својствено Цркви, напротив. Из тих суштинских разлога свака анализа друштвених услова у којима Црква обитава али у којима и спроводи своју пастирску службу, верујемо ради спасења света, изазива и пажњу теолога и пастира. Овако схватање, за Цркву прихватљиве друштвене анализе изводи из света науке у живот јер је друштвена анализа претпоставка добре мисије Цркве.
PB  - Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд
T2  - Богословље
T1  - Религија у демократији - о књизи Марсела Гошеа (у знак сећања на оца Радована Биговића)
EP  - 12
IS  - 1
SP  - 9
VL  - 71
UR  - conv_41
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_85
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2012",
abstract = "Полазим од основне, објављене чињенице хришћанске вере да је Богочовек Христос наша Истина и наше Спасење. Он се у историји открива и даје кроз Цркву и у њој као заједници верних и Његовом мистичном телу. Хришћани као ни Црква, нису од света али у свету обитавају и постоје „за живот света“. Било каква небрига или манихејско гнушање над светом није и не може бити својствено Цркви, напротив. Из тих суштинских разлога свака анализа друштвених услова у којима Црква обитава али у којима и спроводи своју пастирску службу, верујемо ради спасења света, изазива и пажњу теолога и пастира. Овако схватање, за Цркву прихватљиве друштвене анализе изводи из света науке у живот јер је друштвена анализа претпоставка добре мисије Цркве.",
publisher = "Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд",
journal = "Богословље",
title = "Религија у демократији - о књизи Марсела Гошеа (у знак сећања на оца Радована Биговића)",
pages = "12-9",
number = "1",
volume = "71",
url = "conv_41, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_85"
}
Крстић, З.. (2012). Религија у демократији - о књизи Марсела Гошеа (у знак сећања на оца Радована Биговића). in Богословље
Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд., 71(1), 9-12.
conv_41
Крстић З. Религија у демократији - о књизи Марсела Гошеа (у знак сећања на оца Радована Биговића). in Богословље. 2012;71(1):9-12.
conv_41 .
Крстић, Зоран, "Религија у демократији - о књизи Марсела Гошеа (у знак сећања на оца Радована Биговића)" in Богословље, 71, no. 1 (2012):9-12,
conv_41 .

Historia magistra vitae est - предлог теолошког превредновања процеса секуларизације

Крстић, Зоран

(Универзитет у Нишу, Ниш, 2010)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2010
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/41
AB  - Аутор разматра основне узроке и елементе процеса секуларизације модерног друштва. Најпре га разликује од процеса атеизације друштва, а затим наводи неколико историјских чињеница и догађаја који су, по мишљењу аутора, били узрок настанка секуларизованог савременог друштва. У Теолошком вредновању процеса секуларизације излаже ставове појединих западних и источних теолога о овој теми. У завршном делу аутор покушава да предложи за нашу теолошку средину нов, изнијансирани приступ процесу секуларизације, секуларизма и секуларизације црквеног живота.
AB  - The author considers basic causes and elementary process of secularization in the modern world. He foremost distinguishes it from the process of bringing atheism in society, and further on cites several historical facts and events as they were the cause for commencement of the secularized, modern world. In Theological valuation of process of secularization he brings up arguments of some theologians from both the West and the East regarding this issue. In the conclusion he attempts to recommend, for our theological midst, a new, clear and refine approach in the process of secularization, secularism and secularization of the church life.
PB  - Универзитет у Нишу, Ниш
T2  - Teme
T1  - Historia magistra vitae est - предлог теолошког превредновања процеса секуларизације
T1  - Historia Magistra Vitae Est: The Proposition for Theological Revaluation of the Process of Secularization
EP  - 250
IS  - 1
SP  - 239
VL  - 34
UR  - conv_129
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_41
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2010",
abstract = "Аутор разматра основне узроке и елементе процеса секуларизације модерног друштва. Најпре га разликује од процеса атеизације друштва, а затим наводи неколико историјских чињеница и догађаја који су, по мишљењу аутора, били узрок настанка секуларизованог савременог друштва. У Теолошком вредновању процеса секуларизације излаже ставове појединих западних и источних теолога о овој теми. У завршном делу аутор покушава да предложи за нашу теолошку средину нов, изнијансирани приступ процесу секуларизације, секуларизма и секуларизације црквеног живота., The author considers basic causes and elementary process of secularization in the modern world. He foremost distinguishes it from the process of bringing atheism in society, and further on cites several historical facts and events as they were the cause for commencement of the secularized, modern world. In Theological valuation of process of secularization he brings up arguments of some theologians from both the West and the East regarding this issue. In the conclusion he attempts to recommend, for our theological midst, a new, clear and refine approach in the process of secularization, secularism and secularization of the church life.",
publisher = "Универзитет у Нишу, Ниш",
journal = "Teme",
title = "Historia magistra vitae est - предлог теолошког превредновања процеса секуларизације, Historia Magistra Vitae Est: The Proposition for Theological Revaluation of the Process of Secularization",
pages = "250-239",
number = "1",
volume = "34",
url = "conv_129, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_41"
}
Крстић, З.. (2010). Historia magistra vitae est - предлог теолошког превредновања процеса секуларизације. in Teme
Универзитет у Нишу, Ниш., 34(1), 239-250.
conv_129
Крстић З. Historia magistra vitae est - предлог теолошког превредновања процеса секуларизације. in Teme. 2010;34(1):239-250.
conv_129 .
Крстић, Зоран, "Historia magistra vitae est - предлог теолошког превредновања процеса секуларизације" in Teme, 34, no. 1 (2010):239-250,
conv_129 .

Социјално учење у православној теологији

Крстић, Зоран

(Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд, 2006)

TY  - JOUR
AU  - Крстић, Зоран
PY  - 2006
UR  - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/28
AB  - Када се у јесен прошле године, у издању Кршћанске садашњости, појавио Компендиј социјалног наука Римокатоличке Цркве било је јасно да он не представља само унутрашњи документ и да ће бити добра основа за разноврсне међу-хришћанске дијалоге и даља промишљања. Данашњи скуп то потврђује. Са становишта наше помесне Православне Цркве и Теолошког факултета, Компендијум је добра прилика да се у нашој средини унапреди теолошко промишљање о савременим друштвеним темама и да наш скуп буде добар увод и представљање тема које ће се одјесени изучавати на Теолошком факултету у оквиру новог предмета — Социологије Хришћанства. Тема о којој би требало да говоримо Друштвено учење у православној теологији, поред своје актуелности и заинтересованости многих, и не само чланова Цркве, да чују мишљење православне теологије о савременој друштвеној проблематици, изгледа на први поглед једноставна. Безброј је примера у Новом Завету, делима Отаца, једном речју у целокупном Светом Предању Цркве на која се можемо ослонити у нашем тумачењу и односу према друштвеној стварности. Али то је само на први поглед. Православна теологија има пред собом и одређена претходна питања на која треба да одговори пре саме своје речи о друштвеној стварности.
PB  - Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд
T2  - Богословље
T1  - Социјално учење у православној теологији
EP  - 246
IS  - 1-2
SP  - 240
VL  - 65
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_28
UR  - conv_20
ER  - 
@article{
author = "Крстић, Зоран",
year = "2006",
abstract = "Када се у јесен прошле године, у издању Кршћанске садашњости, појавио Компендиј социјалног наука Римокатоличке Цркве било је јасно да он не представља само унутрашњи документ и да ће бити добра основа за разноврсне међу-хришћанске дијалоге и даља промишљања. Данашњи скуп то потврђује. Са становишта наше помесне Православне Цркве и Теолошког факултета, Компендијум је добра прилика да се у нашој средини унапреди теолошко промишљање о савременим друштвеним темама и да наш скуп буде добар увод и представљање тема које ће се одјесени изучавати на Теолошком факултету у оквиру новог предмета — Социологије Хришћанства. Тема о којој би требало да говоримо Друштвено учење у православној теологији, поред своје актуелности и заинтересованости многих, и не само чланова Цркве, да чују мишљење православне теологије о савременој друштвеној проблематици, изгледа на први поглед једноставна. Безброј је примера у Новом Завету, делима Отаца, једном речју у целокупном Светом Предању Цркве на која се можемо ослонити у нашем тумачењу и односу према друштвеној стварности. Али то је само на први поглед. Православна теологија има пред собом и одређена претходна питања на која треба да одговори пре саме своје речи о друштвеној стварности.",
publisher = "Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд",
journal = "Богословље",
title = "Социјално учење у православној теологији",
pages = "246-240",
number = "1-2",
volume = "65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_28, conv_20"
}
Крстић, З.. (2006). Социјално учење у православној теологији. in Богословље
Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд., 65(1-2), 240-246.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_28
Крстић З. Социјално учење у православној теологији. in Богословље. 2006;65(1-2):240-246.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_28 .
Крстић, Зоран, "Социјално учење у православној теологији" in Богословље, 65, no. 1-2 (2006):240-246,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_28 .