Есхатолошке димензије антрополошких појмова код Светог Апостола Павла
Eschatslsgical Dimensions of Anthropological Terms in St. Paul the Apostle
2013
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У раду се разматрају основне поставке теолошке антропологије Светог апостола Павла, у вези са значењем теолошко-антрополошких појмова 'καινός άνθρωπος" и "ό εσχατος Αδάμ". Први појам "καινός άνθρωπος" (нови човек) не подразумева само нешто "ново" у односу на оно пређашње "старо", већ, пре свега, представља нешто "коначно", нешто што припада крајњем тренутку развоја и усавршавања. Другачије речено, израз "καινός" изгледа да има све време једну есхатолошку конотацију. Појам "καινός άνθρωπος" зацело има једно дубље и свеобухватније значење у смислу новог, потпуног, довршеног, завршеног, коначног, савршеног и есхатолошког човека. Други појам "ό εσχατος Αδάμ" представља Последњег, Есхатолошког и Другог Адама, који је Господ са Небеса, Сам Господ Исус Христос - Нови и Савршени Човек. Оба израза у антропологији Светог апостола Павла имају превасходно христолошко-есхатолошки карактер.
This paper discusses the basic principles of theological anthropology of St. Paul in regard to the meaning of theological and anthropological concepts of 'καινός άνθρωπος" and "ό έσχατος Άδάμ". The first term "καινός άνθρωπος" (new man) does not just consider something "new" compared to previous "old", but above all, it represents something "final", something that belongs to the final moment of development and perfecting. In other words, the term "καινός" seems to have all the time an eschatological connotation. The term "καινός άνθρωπος" certainly has a deeper and more comprehensive meaning in terms of a new, complete, finished, completed, final, perfect and eschatological man. The second term, "ό έσχατος Άδάμ", represents the Last, the Eschatological and Second Adam that is the Lord from heaven, the Lord Jesus Christ Himself - New and Perfect Man. The both terms in the anthropology of St. Paul have primarily christological - eschatological character.
Ključne reči:
ό εσχατος Αδάμ / κένωσις / καινός άνθρωπος / καινή κτίσις / нови човек / Христос / есхатологија / Дух Свети / Апостол Павле / антропологија / Адам / ό έσχατος Άδάμ / κένωσις / καινός άνθρωπος / καινή κτίσις / the new man / the Holy Spirit / Paul / eschatology / Christ / anthropology / AdamIzvor:
Богословље, 2013, 72, 2, 182-197Izdavač:
- Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд
Institucija/grupa
Православни богословски факултет / Faculty of Orthodox TheologyTY - JOUR AU - Перић, Дражен PY - 2013 UR - https://rpbf.bfspc.bg.ac.rs/handle/123456789/115 AB - У раду се разматрају основне поставке теолошке антропологије Светог апостола Павла, у вези са значењем теолошко-антрополошких појмова 'καινός άνθρωπος" и "ό εσχατος Αδάμ". Први појам "καινός άνθρωπος" (нови човек) не подразумева само нешто "ново" у односу на оно пређашње "старо", већ, пре свега, представља нешто "коначно", нешто што припада крајњем тренутку развоја и усавршавања. Другачије речено, израз "καινός" изгледа да има све време једну есхатолошку конотацију. Појам "καινός άνθρωπος" зацело има једно дубље и свеобухватније значење у смислу новог, потпуног, довршеног, завршеног, коначног, савршеног и есхатолошког човека. Други појам "ό εσχατος Αδάμ" представља Последњег, Есхатолошког и Другог Адама, који је Господ са Небеса, Сам Господ Исус Христос - Нови и Савршени Човек. Оба израза у антропологији Светог апостола Павла имају превасходно христолошко-есхатолошки карактер. AB - This paper discusses the basic principles of theological anthropology of St. Paul in regard to the meaning of theological and anthropological concepts of 'καινός άνθρωπος" and "ό έσχατος Άδάμ". The first term "καινός άνθρωπος" (new man) does not just consider something "new" compared to previous "old", but above all, it represents something "final", something that belongs to the final moment of development and perfecting. In other words, the term "καινός" seems to have all the time an eschatological connotation. The term "καινός άνθρωπος" certainly has a deeper and more comprehensive meaning in terms of a new, complete, finished, completed, final, perfect and eschatological man. The second term, "ό έσχατος Άδάμ", represents the Last, the Eschatological and Second Adam that is the Lord from heaven, the Lord Jesus Christ Himself - New and Perfect Man. The both terms in the anthropology of St. Paul have primarily christological - eschatological character. PB - Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд T2 - Богословље T1 - Есхатолошке димензије антрополошких појмова код Светог Апостола Павла T1 - Eschatslsgical Dimensions of Anthropological Terms in St. Paul the Apostle EP - 197 IS - 2 SP - 182 VL - 72 UR - conv_75 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_115 ER -
@article{ author = "Перић, Дражен", year = "2013", abstract = "У раду се разматрају основне поставке теолошке антропологије Светог апостола Павла, у вези са значењем теолошко-антрополошких појмова 'καινός άνθρωπος" и "ό εσχατος Αδάμ". Први појам "καινός άνθρωπος" (нови човек) не подразумева само нешто "ново" у односу на оно пређашње "старо", већ, пре свега, представља нешто "коначно", нешто што припада крајњем тренутку развоја и усавршавања. Другачије речено, израз "καινός" изгледа да има све време једну есхатолошку конотацију. Појам "καινός άνθρωπος" зацело има једно дубље и свеобухватније значење у смислу новог, потпуног, довршеног, завршеног, коначног, савршеног и есхатолошког човека. Други појам "ό εσχατος Αδάμ" представља Последњег, Есхатолошког и Другог Адама, који је Господ са Небеса, Сам Господ Исус Христос - Нови и Савршени Човек. Оба израза у антропологији Светог апостола Павла имају превасходно христолошко-есхатолошки карактер., This paper discusses the basic principles of theological anthropology of St. Paul in regard to the meaning of theological and anthropological concepts of 'καινός άνθρωπος" and "ό έσχατος Άδάμ". The first term "καινός άνθρωπος" (new man) does not just consider something "new" compared to previous "old", but above all, it represents something "final", something that belongs to the final moment of development and perfecting. In other words, the term "καινός" seems to have all the time an eschatological connotation. The term "καινός άνθρωπος" certainly has a deeper and more comprehensive meaning in terms of a new, complete, finished, completed, final, perfect and eschatological man. The second term, "ό έσχατος Άδάμ", represents the Last, the Eschatological and Second Adam that is the Lord from heaven, the Lord Jesus Christ Himself - New and Perfect Man. The both terms in the anthropology of St. Paul have primarily christological - eschatological character.", publisher = "Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд", journal = "Богословље", title = "Есхатолошке димензије антрополошких појмова код Светог Апостола Павла, Eschatslsgical Dimensions of Anthropological Terms in St. Paul the Apostle", pages = "197-182", number = "2", volume = "72", url = "conv_75, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rpbf_115" }
Перић, Д.. (2013). Есхатолошке димензије антрополошких појмова код Светог Апостола Павла. in Богословље Универзитет у Београду - Православни богословски факултет, Београд., 72(2), 182-197. conv_75
Перић Д. Есхатолошке димензије антрополошких појмова код Светог Апостола Павла. in Богословље. 2013;72(2):182-197. conv_75 .
Перић, Дражен, "Есхатолошке димензије антрополошких појмова код Светог Апостола Павла" in Богословље, 72, no. 2 (2013):182-197, conv_75 .